Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1337385" data-attributes="member: 190745"><p>Jag tycker att man i första hand ska satsa och se möjligheter i all produktion och jag har ingen tro på att kärnkraft kommer anses onödigt om 20-30 år. </p><p></p><p>Är också så att vindkraft rätt uppenbart tar upp väldigt stora areal. Tror faktiskt både naturen och folk flest gärna vill ha något som tar mindre plats. </p><p></p><p>Men vätgas, pumpekraft och batterier har varit lösningen i kanske 20 år. Man kanske ska visa det i praktiken snart också?</p><p></p><p>Vet inte hur de räknar för att kunna säga att de är själv försörjda med el i Kungälv. Möjligt att jag missar något men är skeptisk, har de enormt stora batterier, "köper de tillbaka" det de generade på sommaren på vintern eller har de en väldigt stor överkapacitet på sommaren?</p><p></p><p>Enligt den här källan är det här solinstrålningen i Kungälv per månad. </p><p>[URL unfurl="true"]https://www.solguide.se/kommun/kungalvs/[/URL]</p><p></p><p>I december, när man behöver mest energi så får man 5% av energin man får på sommaren. Dagen är också 6.5 timmar lång som kortast så 17.5 h per dygn har man definitivt ingen ström generering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1337385, member: 190745"] Jag tycker att man i första hand ska satsa och se möjligheter i all produktion och jag har ingen tro på att kärnkraft kommer anses onödigt om 20-30 år. Är också så att vindkraft rätt uppenbart tar upp väldigt stora areal. Tror faktiskt både naturen och folk flest gärna vill ha något som tar mindre plats. Men vätgas, pumpekraft och batterier har varit lösningen i kanske 20 år. Man kanske ska visa det i praktiken snart också? Vet inte hur de räknar för att kunna säga att de är själv försörjda med el i Kungälv. Möjligt att jag missar något men är skeptisk, har de enormt stora batterier, "köper de tillbaka" det de generade på sommaren på vintern eller har de en väldigt stor överkapacitet på sommaren? Enligt den här källan är det här solinstrålningen i Kungälv per månad. [URL unfurl="true"]https://www.solguide.se/kommun/kungalvs/[/URL] I december, när man behöver mest energi så får man 5% av energin man får på sommaren. Dagen är också 6.5 timmar lång som kortast så 17.5 h per dygn har man definitivt ingen ström generering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp