Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1337405" data-attributes="member: 146777"><p>Hehe. Vad du tror dig veta om mig....</p><p></p><p></p><p>Men ok då.</p><p>Vem betalar för nya kraftverk?</p><p>Vem betalar om vi inte lagrar överskottsenergi?</p><p></p><p>I slutändan är det vi alla. Vi alla betalar för det. Även om det oftast framställs som om företagen som bygger och driver kraftverk kommer betala för det. Men företag är inga välgörenhetsorganisationer. Fast även om de hade varit det hade pengarna behövt kommer från nånstans. Och det är vi som betalar för det. Genom skatt eller elpris. Men I slutändan kvittar det.</p><p>Jag är mycket villigt att bidra till att varje villa få sitt tak täkt med solceller och få ett batteri installerat. För i slutändan gynnar det oss alla. Vi är i detta gemensamt. Det är inte staden, villaägare, industri osv var för sig. Det är vi. Om vi kan få villorna att vara självförsörjande så är det en stor fördel för oss alla.</p><p></p><p>Även om det inte är nåt du ska intressera dig för: ja, jag äger ett hus, även om jag bor i lägenhet. Ett mycket gammalt hus. Ja, jag har räknat genom allt detta för morsans hus.</p><p>Det är skönt att du har ett så fint bild av dig själv och vet att du är bättre än andra du inte alls känner till. Grattis till det.</p><p></p><p>Se artikeln som länkas ovan....</p><p></p><p>Helt å hållet värdelös diskution. Om alla tänker bara för sin fördel blir det inget, det är helt säkert. För att de som gör det är oftast mycket kortsiktig. För mig är det en stor fördel om en villa som har 1 glasfönster och direktverkande el rustas upp med vettig isolering,solceller och bergvärmepump. Även om jag inte bor där. Och jag är absolut beredd för att bidra till det. Och alla som kan se hela bilden borde vara det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1337405, member: 146777"] Hehe. Vad du tror dig veta om mig.... Men ok då. Vem betalar för nya kraftverk? Vem betalar om vi inte lagrar överskottsenergi? I slutändan är det vi alla. Vi alla betalar för det. Även om det oftast framställs som om företagen som bygger och driver kraftverk kommer betala för det. Men företag är inga välgörenhetsorganisationer. Fast även om de hade varit det hade pengarna behövt kommer från nånstans. Och det är vi som betalar för det. Genom skatt eller elpris. Men I slutändan kvittar det. Jag är mycket villigt att bidra till att varje villa få sitt tak täkt med solceller och få ett batteri installerat. För i slutändan gynnar det oss alla. Vi är i detta gemensamt. Det är inte staden, villaägare, industri osv var för sig. Det är vi. Om vi kan få villorna att vara självförsörjande så är det en stor fördel för oss alla. Även om det inte är nåt du ska intressera dig för: ja, jag äger ett hus, även om jag bor i lägenhet. Ett mycket gammalt hus. Ja, jag har räknat genom allt detta för morsans hus. Det är skönt att du har ett så fint bild av dig själv och vet att du är bättre än andra du inte alls känner till. Grattis till det. Se artikeln som länkas ovan.... Helt å hållet värdelös diskution. Om alla tänker bara för sin fördel blir det inget, det är helt säkert. För att de som gör det är oftast mycket kortsiktig. För mig är det en stor fördel om en villa som har 1 glasfönster och direktverkande el rustas upp med vettig isolering,solceller och bergvärmepump. Även om jag inte bor där. Och jag är absolut beredd för att bidra till det. Och alla som kan se hela bilden borde vara det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp