Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1337632" data-attributes="member: 88096"><p>Håller med om en del. Men inte att anpassningen till klimatförändringen är viktigare än att påverka klimatförändringen. Det är viktigt med anpassning men det är också viktigt att minska växthusgasutsläppen annars fortsätter ju medeltemperaturen att stiga. Därför är det mycket viktigt att driva på för minskade utsläpp internationellt. Men hur ska vi då förbereda oss för omställningen? Kanske borde vi höja vårt bistånd och hjälpa folk i de länder som drabbas värst - Nepal, Bangladesh etc. Dessa får ju en oproportonerlig del av konsekvenserna av utsläpp som industrialiseringen i rikare länder har skapat. [nej, jag vill inte gå tillbaka till ett förindustriellt samhälle - jag hoppas att en grön omställning är möjlig].</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1337632, member: 88096"] Håller med om en del. Men inte att anpassningen till klimatförändringen är viktigare än att påverka klimatförändringen. Det är viktigt med anpassning men det är också viktigt att minska växthusgasutsläppen annars fortsätter ju medeltemperaturen att stiga. Därför är det mycket viktigt att driva på för minskade utsläpp internationellt. Men hur ska vi då förbereda oss för omställningen? Kanske borde vi höja vårt bistånd och hjälpa folk i de länder som drabbas värst - Nepal, Bangladesh etc. Dessa får ju en oproportonerlig del av konsekvenserna av utsläpp som industrialiseringen i rikare länder har skapat. [nej, jag vill inte gå tillbaka till ett förindustriellt samhälle - jag hoppas att en grön omställning är möjlig]. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp