Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är Sverige så dåliga på Snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 782565" data-attributes="member: 101593"><p>Nej, det skrev jag inte heller. Det var många skidåkare som började åka bräda för de var less på skidåkningen för de inte utvecklades längre osv (innan twintips och "carving"). Snowboard var nåt nytt och fräscht, sen kom det med i OS och är nu lika fräscht som resten OS grenarna (dvs osportiga gubbar tittar på det). När "trendiga" sporter tas över av ekonomiska intressen och gubbar i styrelser så förlorar den sin "själ". Att hoppa av då eller sadla om kan ju ses som att man bara gjorde det för att det var trendigt men iaf jag simmar bort från ett sjunkande skepp.</p><p>En annan anledning är att gräset är inte alltid grönare på andra sidan. De som kom från skidåkningen kanske störde sig på att skidorterna från början är skapta för skidåkare och tyckte kanske att liftåkningen var bökig , transportsträckor jobbiga och puckelpist frustrerande?</p><p>Sen tror jag att bräda gått ner i hela världen, jag åker väldigt sällan i Sverige och jag ser inte många brädåkare i Frankrike t ex.</p><p></p><p>obs! detta är min högst personliga åsikt men freestyletävlingar tenderarar för mig som inte särskilt snowboardintresserad att se ut som det handlar om att snurra så mkt som möjligt dvs farligt nära den nu totalt töntförklarade grenen alpin freestyle.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 782565, member: 101593"] Nej, det skrev jag inte heller. Det var många skidåkare som började åka bräda för de var less på skidåkningen för de inte utvecklades längre osv (innan twintips och "carving"). Snowboard var nåt nytt och fräscht, sen kom det med i OS och är nu lika fräscht som resten OS grenarna (dvs osportiga gubbar tittar på det). När "trendiga" sporter tas över av ekonomiska intressen och gubbar i styrelser så förlorar den sin "själ". Att hoppa av då eller sadla om kan ju ses som att man bara gjorde det för att det var trendigt men iaf jag simmar bort från ett sjunkande skepp. En annan anledning är att gräset är inte alltid grönare på andra sidan. De som kom från skidåkningen kanske störde sig på att skidorterna från början är skapta för skidåkare och tyckte kanske att liftåkningen var bökig , transportsträckor jobbiga och puckelpist frustrerande? Sen tror jag att bräda gått ner i hela världen, jag åker väldigt sällan i Sverige och jag ser inte många brädåkare i Frankrike t ex. obs! detta är min högst personliga åsikt men freestyletävlingar tenderarar för mig som inte särskilt snowboardintresserad att se ut som det handlar om att snurra så mkt som möjligt dvs farligt nära den nu totalt töntförklarade grenen alpin freestyle. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är Sverige så dåliga på Snowboard?
Tillbaka
Topp