Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är Sverige så dåliga på Snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HARS" data-source="post: 782803" data-attributes="member: 34570"><p>Nu visade det sig vara sjukt svårt att hitta statistik för andra länder än sverige, hittade bara något om 45% snowboardåkare 2008/2009 i usa, men inget jag vågar ha som källa. Men bara av att besöka en alpbacke så kan du med ockulärbesiktning se att det finns procentuellt fler brädåkare där än i Sverige. Och, ditt svar visar lite på problemet. Snowboard i Sverige är lite av en intern klubb, och de flesta utövarna verkar ganska nöjda med det. Inget fel med det, men är det det bästa för sporten? (nej, jag vill inte starta en "snowboard är ingen sport" diskussion)</p><p>Jag menar, norge är lillebror till storlek, men fan vad de piskar oss i antal ttr/wsf-tävlingar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HARS, post: 782803, member: 34570"] Nu visade det sig vara sjukt svårt att hitta statistik för andra länder än sverige, hittade bara något om 45% snowboardåkare 2008/2009 i usa, men inget jag vågar ha som källa. Men bara av att besöka en alpbacke så kan du med ockulärbesiktning se att det finns procentuellt fler brädåkare där än i Sverige. Och, ditt svar visar lite på problemet. Snowboard i Sverige är lite av en intern klubb, och de flesta utövarna verkar ganska nöjda med det. Inget fel med det, men är det det bästa för sporten? (nej, jag vill inte starta en "snowboard är ingen sport" diskussion) Jag menar, norge är lillebror till storlek, men fan vad de piskar oss i antal ttr/wsf-tävlingar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är Sverige så dåliga på Snowboard?
Tillbaka
Topp