Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dreven" data-source="post: 1006505" data-attributes="member: 140579"><p>Fysiken är en stor förutsättning för att sätta de riktigt feta tricksen, dock tror jag helt klart att tjejerna skulle kunna träna till sig fysiken som behövs. Det finns något som heter gym, frågan är om brudarna tar det på tillräckligt stort allvar för att faktiskt gå dit och göra det som krävs för att få fysiken som krävs. Sen är det självklart jävligt tekniskt också. </p><p></p><p>Finns ju en möjlighet att de sätter betydligt fetare grejer på mattorna men med en tegelsten(snowboard) under fötterna så kanske det blir lite svårare att sätta de tunga grejerna. Tror inte det är några spärrar som sätter stopp för brudarna alls, då skulle de aldrig kommit så långt som de har vid det här laget. Klart det finns en gräns för hur farliga saker man utsätter sig för men tror inte det är problemet.</p><p></p><p>Jag tror fysiken är största boven och att tjejerna inte vill gå till gymmet för att bygga upp styrkan eller explosiviteten som behövs för det fetaste rotationerna. Tror inte de har nått sin gräns, de kommer garanterat utvecklas mera men den finns en fysisk gräns också jag undrar hur långt bort den är både för männen och kvinnorna. Vissa saker känns rätt så overkliga redan nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dreven, post: 1006505, member: 140579"] Fysiken är en stor förutsättning för att sätta de riktigt feta tricksen, dock tror jag helt klart att tjejerna skulle kunna träna till sig fysiken som behövs. Det finns något som heter gym, frågan är om brudarna tar det på tillräckligt stort allvar för att faktiskt gå dit och göra det som krävs för att få fysiken som krävs. Sen är det självklart jävligt tekniskt också. Finns ju en möjlighet att de sätter betydligt fetare grejer på mattorna men med en tegelsten(snowboard) under fötterna så kanske det blir lite svårare att sätta de tunga grejerna. Tror inte det är några spärrar som sätter stopp för brudarna alls, då skulle de aldrig kommit så långt som de har vid det här laget. Klart det finns en gräns för hur farliga saker man utsätter sig för men tror inte det är problemet. Jag tror fysiken är största boven och att tjejerna inte vill gå till gymmet för att bygga upp styrkan eller explosiviteten som behövs för det fetaste rotationerna. Tror inte de har nått sin gräns, de kommer garanterat utvecklas mera men den finns en fysisk gräns också jag undrar hur långt bort den är både för männen och kvinnorna. Vissa saker känns rätt så overkliga redan nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp