Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1006655" data-attributes="member: 29415"><p>Utöver skidor så ägnar jag mig även åt simhoppning (på vuxennybörjarnivå). Jag har aldrig hört damerna som tävlar där (det är en liten sport, nybörjargrupper delar ofta bassäng med elithopparna - anmärkningsvärt nog tillhör våra tränare värdseliten och har bland annat varit i VM-final) klaga på att svikterna är anpassade efter herrars fysik eller att om herrar hoppar från 10 meter borde damer hoppa från 8 meter. Men elitdamer i simhopp är förstås betydligt seriösare än jibbare, oavsett kön.</p><p></p><p>Har inte lika bra koll på (artistisk) gymnastik men bortsett från att damerna inte tävlar i ringar och bygelhäst har de väl samma redskap utan att damerna klagar på att redskapen inte är anpassade efter deras fysik.</p><p></p><p>Jag säger att damjibbare har dålig åk- och hoppteknik och detta är primärt inte genetiskt utan en fråga om hur många timmar man övar. Punkt slut. Och på samma tema, skolpojkar har dålig studieteknik, men detta är till stor del genetiskt (framförallt senare mognad) kombinerat med att antipluggkultur anses manligt på många håll. Punkt slut (2).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1006655, member: 29415"] Utöver skidor så ägnar jag mig även åt simhoppning (på vuxennybörjarnivå). Jag har aldrig hört damerna som tävlar där (det är en liten sport, nybörjargrupper delar ofta bassäng med elithopparna - anmärkningsvärt nog tillhör våra tränare värdseliten och har bland annat varit i VM-final) klaga på att svikterna är anpassade efter herrars fysik eller att om herrar hoppar från 10 meter borde damer hoppa från 8 meter. Men elitdamer i simhopp är förstås betydligt seriösare än jibbare, oavsett kön. Har inte lika bra koll på (artistisk) gymnastik men bortsett från att damerna inte tävlar i ringar och bygelhäst har de väl samma redskap utan att damerna klagar på att redskapen inte är anpassade efter deras fysik. Jag säger att damjibbare har dålig åk- och hoppteknik och detta är primärt inte genetiskt utan en fråga om hur många timmar man övar. Punkt slut. Och på samma tema, skolpojkar har dålig studieteknik, men detta är till stor del genetiskt (framförallt senare mognad) kombinerat med att antipluggkultur anses manligt på många håll. Punkt slut (2). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp