Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1006806" data-attributes="member: 101593"><p>eevez: kan ju inte gör annat än att utgå från mig själv men att har aldrig ens knutit samman vilket kön jag tilllhör med skidåkning på något sätt, tror du att många på forumet t ex oavsett kön tänker såna tankar?</p><p>Innan och i samband med skidåkning? Jag känner iaf inte att som skidåkare har jag någon social roll alls knutet till kön, det heter inte skidman och skidkvinna. Vi är skidåkare/snowboardare, inte?</p><p>Det finns en sak som är vanligare bland män och som möjligtvis hänger ihop med ämnet, "nörderiet", att hänge sig åt något på gränsen till besatthet (oftast mot normen dessutom). Varför detta är vanligare kan man ju också diskutera men att nöta tennisslag mot en garageport eller tricks i ett hopp är för mig också former av nörderi lika mycket som att samla på någon obskyr serietidning eller grotta ner sig i northern soul.</p><p>Är manligt nörderi vanligare för att det är mer accepterat än kvinnligt, ifall man nu kan prata om acceptans alls?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1006806, member: 101593"] eevez: kan ju inte gör annat än att utgå från mig själv men att har aldrig ens knutit samman vilket kön jag tilllhör med skidåkning på något sätt, tror du att många på forumet t ex oavsett kön tänker såna tankar? Innan och i samband med skidåkning? Jag känner iaf inte att som skidåkare har jag någon social roll alls knutet till kön, det heter inte skidman och skidkvinna. Vi är skidåkare/snowboardare, inte? Det finns en sak som är vanligare bland män och som möjligtvis hänger ihop med ämnet, "nörderiet", att hänge sig åt något på gränsen till besatthet (oftast mot normen dessutom). Varför detta är vanligare kan man ju också diskutera men att nöta tennisslag mot en garageport eller tricks i ett hopp är för mig också former av nörderi lika mycket som att samla på någon obskyr serietidning eller grotta ner sig i northern soul. Är manligt nörderi vanligare för att det är mer accepterat än kvinnligt, ifall man nu kan prata om acceptans alls? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp