Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Besan" data-source="post: 1033460" data-attributes="member: 146469"><p>Detta säger jag som tjej! </p><p></p><p>Tror att killar alltid kommer ligga snäppet högre än tjejer även det kan jämnas ut en aning med tiden!</p><p>Killar har generellt alltid varit galnare, och tjejerna rollen som lite lugnare. Sen så speciellt när det kommer till extremsporterna, så fysiken spelar roll! Vi tjejer kommer aldrig ha musklerna som en kille, så det finns saker som alltid kommer vara så mkt jobbigare för oss! Men när det gäller skidor, så ska vi tjejor kunna ligga på samma nivå som en kille, vi kommer dit! </p><p></p><p>Men sporten är relativt ny för tjejer, få har hittat dit! Kan bara se te mig sj, åker med 3 tjejer o 2 killar, jag älskar parken o har hittat mer till den, o det finns de killar som är både sämre o bättre än mig i samma ålder. Killarna är inga problem o få med i parken. Men tjejerna har inställningen "nee det e mer killarnas grej" Jag älskar nu parken o skiter fullständigt i om jag e tjej i parken. </p><p></p><p>I alla parker jag vart så är tjejerna lätträknade! Jag tror inte killarna har några problem med att det e tjejer i parken! Det e bara en attityd hos oss tjejerna som måste ändras? Det e nog många som tror att de inte kan bara för att det e så få tjejer som visar att vi kan också! </p><p></p><p>Så när det gäller i tävlingssammanhang så är det just detta som gör att vi kommer vara sämre, det kommer vi nog vara ett bra tag fram över. Majoriteten av tjejer är inte lika galna som killar, och lite galen behöver man allt va för o utvecklas i denna sport! vi måste bara få upp ögonen för det och lämna rollen som de lugna! Sen så ju större "konkurrensen" blir för tjejer ju mer kommer vi behöva utvecklas! </p><p></p><p>Sen såg jag det skrivits om gymnastiken, är sj gymnast i bakgrunden, träna mkt i mellan o högstadiet. De hjälpte mig mkt o komma igång i parken, o så jävla olika e de ej varandra, kan man göra en volt på en trampet kan man göra en med skidor i ett hopp! De e ej så olika, lite annan teknik o ett par skidorna på fötterna!</p><p></p><p>Jag vet att det finns fler som mig, och vi måste bli fler! Även om vi bara e hobby åkare! </p><p>Vi ligger bara steget efter! (ett rätt stort steg)</p><p></p><p>Killarna kommer länge ligga steget före, kanske alltid ligga steget före! Men vi kommer komma ikapp o minska gapet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Besan, post: 1033460, member: 146469"] Detta säger jag som tjej! Tror att killar alltid kommer ligga snäppet högre än tjejer även det kan jämnas ut en aning med tiden! Killar har generellt alltid varit galnare, och tjejerna rollen som lite lugnare. Sen så speciellt när det kommer till extremsporterna, så fysiken spelar roll! Vi tjejer kommer aldrig ha musklerna som en kille, så det finns saker som alltid kommer vara så mkt jobbigare för oss! Men när det gäller skidor, så ska vi tjejor kunna ligga på samma nivå som en kille, vi kommer dit! Men sporten är relativt ny för tjejer, få har hittat dit! Kan bara se te mig sj, åker med 3 tjejer o 2 killar, jag älskar parken o har hittat mer till den, o det finns de killar som är både sämre o bättre än mig i samma ålder. Killarna är inga problem o få med i parken. Men tjejerna har inställningen "nee det e mer killarnas grej" Jag älskar nu parken o skiter fullständigt i om jag e tjej i parken. I alla parker jag vart så är tjejerna lätträknade! Jag tror inte killarna har några problem med att det e tjejer i parken! Det e bara en attityd hos oss tjejerna som måste ändras? Det e nog många som tror att de inte kan bara för att det e så få tjejer som visar att vi kan också! Så när det gäller i tävlingssammanhang så är det just detta som gör att vi kommer vara sämre, det kommer vi nog vara ett bra tag fram över. Majoriteten av tjejer är inte lika galna som killar, och lite galen behöver man allt va för o utvecklas i denna sport! vi måste bara få upp ögonen för det och lämna rollen som de lugna! Sen så ju större "konkurrensen" blir för tjejer ju mer kommer vi behöva utvecklas! Sen såg jag det skrivits om gymnastiken, är sj gymnast i bakgrunden, träna mkt i mellan o högstadiet. De hjälpte mig mkt o komma igång i parken, o så jävla olika e de ej varandra, kan man göra en volt på en trampet kan man göra en med skidor i ett hopp! De e ej så olika, lite annan teknik o ett par skidorna på fötterna! Jag vet att det finns fler som mig, och vi måste bli fler! Även om vi bara e hobby åkare! Vi ligger bara steget efter! (ett rätt stort steg) Killarna kommer länge ligga steget före, kanske alltid ligga steget före! Men vi kommer komma ikapp o minska gapet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp