Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1033482" data-attributes="member: 29415"><p>Och ingen har ju presenterat något stöd för existensen av sk könsmaktsstrukturer, eller, vilket jag tycker vore mer intressant, om nu sådana föreligger, bevis för att de är omöjliga att bryta sig ur.</p><p></p><p>Jag gillar att dra paralleller till ålder/senioritet. Någon som anlitar en jurist tycker kanske att det känns bra att ta någon i 50-årsåldern med 30 års erfarenhet. En åldersstruktur som diskriminerar unga alltså, MEN en ung begåvad jurist kan faktiskt bryta sig ur den genom att bevisa sig själv i några processer. Är den möjligheten otänkbar om det skulle föreligga en sk könsmaktsstruktur?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1033482, member: 29415"] Och ingen har ju presenterat något stöd för existensen av sk könsmaktsstrukturer, eller, vilket jag tycker vore mer intressant, om nu sådana föreligger, bevis för att de är omöjliga att bryta sig ur. Jag gillar att dra paralleller till ålder/senioritet. Någon som anlitar en jurist tycker kanske att det känns bra att ta någon i 50-årsåldern med 30 års erfarenhet. En åldersstruktur som diskriminerar unga alltså, MEN en ung begåvad jurist kan faktiskt bryta sig ur den genom att bevisa sig själv i några processer. Är den möjligheten otänkbar om det skulle föreligga en sk könsmaktsstruktur? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp