Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Erik_Lundmark" data-source="post: 939563" data-attributes="member: 79849"><p>Där har du fel talliali. I den åldern är det knappt någon skillnad på den fysiska styrkan mellan killar och tjejer. Det är faktiskt större chans att tjejerna är mer fysisk utvecklade i den åldern eftersom att de mognar tidigare. Kelly är sjukt duktig, och hon är den duktigaste 9åringen jag har sett på skidor, både bland killar och tjejer.</p><p></p><p>--</p><p></p><p>Jag tror även att mycket sitter mentalt som folk sagt tidigare, man måste ha något som peppar en själv att ta det till nya nivåer. Om jag inte har fel så slog väl Jon Olsson igenom med en sw 10a? Inte allt för många år sen var det vanligaste tricket för herrar i big air tävlingar just sw 10a. Idag gör Både Kaya Turski och Maria Bagge samma trick. Sporten är relativt ny för tjejerna och ju större intresset blir för sporten, så tror jag att nivån på åkningen blir högre.</p><p>Tycker det är skitskoj med tjejer i parken, och hoppas det blir fler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erik_Lundmark, post: 939563, member: 79849"] Där har du fel talliali. I den åldern är det knappt någon skillnad på den fysiska styrkan mellan killar och tjejer. Det är faktiskt större chans att tjejerna är mer fysisk utvecklade i den åldern eftersom att de mognar tidigare. Kelly är sjukt duktig, och hon är den duktigaste 9åringen jag har sett på skidor, både bland killar och tjejer. -- Jag tror även att mycket sitter mentalt som folk sagt tidigare, man måste ha något som peppar en själv att ta det till nya nivåer. Om jag inte har fel så slog väl Jon Olsson igenom med en sw 10a? Inte allt för många år sen var det vanligaste tricket för herrar i big air tävlingar just sw 10a. Idag gör Både Kaya Turski och Maria Bagge samma trick. Sporten är relativt ny för tjejerna och ju större intresset blir för sporten, så tror jag att nivån på åkningen blir högre. Tycker det är skitskoj med tjejer i parken, och hoppas det blir fler. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?
Tillbaka
Topp