Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varför Chamonix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dave_Spruce" data-source="post: 91216" data-attributes="member: 29566"><p>Ja jag sitter/jobbar i/på baren varje dag men jag åker också skidor ca 6 dagar i veckan. Jag fattar att du med dina 30 år bakom dig kanske inte klarar det men jag gör och då kan man väl kombinera, eller?</p><p></p><p>Glisseur: Det där med köer är stämmer inte till hundra. Några av de bästa dagarna jag har haft på tex Grands Montets har det toksnöat och dåligt sikt, men helt klart åkbart. Har kör hela dagar i Drömskogen, Italian och Canadian bowl när bara Hersen varit öppen och fått orört hela dagen. Inget folk är där heller, och inga köer, eftersom det är så "dåligt" väder. Det e klart slutar det snöa på natten och solen skiner på morgonen blir det sjuk hets, icke att förneka, men att påstå att man får stå i milslåna köer och göra 5 pudersvängar per säsong bevisar snarare hur naiv och okunnig du är och den totala bristen på respekt och vettiga argument.</p><p></p><p>nikekl: Tror du jag pratar om pisterna? Pisterna i Chamonix är skit, det är välkänt. Som jag sagt tidigare det roligaste man kan göra i Chamonix när det inte är puder är att raca med toppkabinen i Brevent, från toppen till Col Cornu liften och åka fakie i Le Tour. Inga av åken är några världsbäst, men det var ju inte direkt de jag syftade på. Om du tror det så pratar vi nog inte om samma ort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dave_Spruce, post: 91216, member: 29566"] Ja jag sitter/jobbar i/på baren varje dag men jag åker också skidor ca 6 dagar i veckan. Jag fattar att du med dina 30 år bakom dig kanske inte klarar det men jag gör och då kan man väl kombinera, eller? Glisseur: Det där med köer är stämmer inte till hundra. Några av de bästa dagarna jag har haft på tex Grands Montets har det toksnöat och dåligt sikt, men helt klart åkbart. Har kör hela dagar i Drömskogen, Italian och Canadian bowl när bara Hersen varit öppen och fått orört hela dagen. Inget folk är där heller, och inga köer, eftersom det är så "dåligt" väder. Det e klart slutar det snöa på natten och solen skiner på morgonen blir det sjuk hets, icke att förneka, men att påstå att man får stå i milslåna köer och göra 5 pudersvängar per säsong bevisar snarare hur naiv och okunnig du är och den totala bristen på respekt och vettiga argument. nikekl: Tror du jag pratar om pisterna? Pisterna i Chamonix är skit, det är välkänt. Som jag sagt tidigare det roligaste man kan göra i Chamonix när det inte är puder är att raca med toppkabinen i Brevent, från toppen till Col Cornu liften och åka fakie i Le Tour. Inga av åken är några världsbäst, men det var ju inte direkt de jag syftade på. Om du tror det så pratar vi nog inte om samma ort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varför Chamonix?
Tillbaka
Topp