Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varför Chamonix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicky-Dee" data-source="post: 91275" data-attributes="member: 44082"><p>STATEMENT</p><p>Mute (hej) har rätt, folk vill känna sig hemma helt klart. Och det är ju inte bara svenskar som gör detta så någonting är det ju som inte har med skidåkningen att göra helt klart. Tyvärr Dave, detta är uppenbart. Det är ganska prövande för övrigt att befinna sig ensam i månader på en plats där man inte kan tala sitt eget språk. Mute, du som är så social, skulle du hänga i Engelberg som helt ensam svensk eller? Tror inte det, men rätta mig om jag har fel.</p><p></p><p>MEN</p><p>Åkningen i Cham blir trots allt inte sämre ju mer överreklamerad den är bland svenskar, eller? Är det där skon klämmer. Chamonix är inte cool längre, shit, avgrunden öppnar sig.</p><p></p><p>FAST</p><p>Snart är det ändå kanske förbjudet att åka offpist där nere utan guide, fatta vad bra för de som har råd att betala och som kommer kunna säga "Vi åkte ospårat hela dagen på Grand Montets" </p><p>"Det var inte en käft i Lavancher" "Vi hade berget för oss själva"</p><p>sug på den, alla fattiga hetsande säsongare</p><p></p><p>Hälsningar från en ocool snubbe som snackar mycket och åker lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicky-Dee, post: 91275, member: 44082"] STATEMENT Mute (hej) har rätt, folk vill känna sig hemma helt klart. Och det är ju inte bara svenskar som gör detta så någonting är det ju som inte har med skidåkningen att göra helt klart. Tyvärr Dave, detta är uppenbart. Det är ganska prövande för övrigt att befinna sig ensam i månader på en plats där man inte kan tala sitt eget språk. Mute, du som är så social, skulle du hänga i Engelberg som helt ensam svensk eller? Tror inte det, men rätta mig om jag har fel. MEN Åkningen i Cham blir trots allt inte sämre ju mer överreklamerad den är bland svenskar, eller? Är det där skon klämmer. Chamonix är inte cool längre, shit, avgrunden öppnar sig. FAST Snart är det ändå kanske förbjudet att åka offpist där nere utan guide, fatta vad bra för de som har råd att betala och som kommer kunna säga "Vi åkte ospårat hela dagen på Grand Montets" "Det var inte en käft i Lavancher" "Vi hade berget för oss själva" sug på den, alla fattiga hetsande säsongare Hälsningar från en ocool snubbe som snackar mycket och åker lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varför Chamonix?
Tillbaka
Topp