Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
varför detta ständiga snack om ghettogansters?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herring" data-source="post: 172265" data-attributes="member: 40408"><p>känns som att ghetto numera är mer av livsstil/klädstil som inte nödvändigtvis behöver vara negativ. </p><p>jag och mina förortsbröder brukar klä oss i kläder som på lidingö kanske skulle få oss falla in i facket för crackrökande mörkhyade människor från inre delen av en stor amerikansk stad. </p><p>är det kanske bättre att klä sig ghetto om man har baggy brallor av 2000:- märken som evisu m.m?</p><p></p><p>en kärlek </p><p></p><p>så här är det: sanning alla bröder och systrar från alla håll i avlånga landets som kallas sverige:</p><p></p><p>öst:ey ken man, vad händer yao jag hörde ken har fett me pengar o grejer</p><p>fan kom igen du måste hooka upp oss här ute va fan e de med dig yao.....</p><p></p><p>refräng fre:</p><p>Vi e grabbarna direkt från förorten</p><p>o vi bor i västerorten</p><p>ayna spanar o soc ger oss cash</p><p>Gitt från centrum och mecka en knatch</p><p>x2</p><p></p><p>vers1:</p><p>ey ey yo fem hundra hus exakt likadana</p><p>ni vet hur de e, fett me knas ayna spanar</p><p>baxningar laxingar, de e på allvar</p><p>slit för pengar, ken och fre tar</p><p>jag lärde mig att snatta, innan jag va 10</p><p>va beroende av tobak innan jag va 9</p><p>har bott överallt jag svär tiden e hård</p><p>den här går ut till rinkeby o hässelby gård</p><p>jag skriker från ett höghus ner till en tjej</p><p>-eeey vill du göra grejer med mig</p><p>pumpa tung hiphop i mitt keffa kassettdeck</p><p>canal+ klockan ett, trycker på rec</p><p>från borgen till torget till madeleines grill</p><p>hajen? på gatorna din lilla jävla makrill</p><p>på vilket skitställe har du bott man</p><p>fuck yall för i mitt hjärta sitter förort</p><p></p><p>refräng x2</p><p></p><p>vers2:</p><p>va fan händer i västerort</p><p>-som vanligt ingenting</p><p>ey yo möt mig vid din port o mecka upp en för ken ring</p><p>knatar upp till big fred me röda ögon</p><p>direkt kommer frågan</p><p>-ey ken bre sög hon?</p><p>e du helt beng man...SJÄLVKLART</p><p>du vet att jag smörar,ljuger, spelar smart</p><p>jag hatar mina kompisar som lärde mig det där</p><p>varför fick jag ingen trygg atmosfär</p><p>-ääh skit i det kompis</p><p>de e sant va e bärsen, kifa, guzzen, zutten o knatchen</p><p>bengen, gubben roppen vi tuggar, förorts stylish</p><p>aynish buggar</p><p>svennish flummar, zindji spelar rik</p><p>från fucked upp till kändis på hiphop musik</p><p>vad händer brorsan, här e ett brev från snorungen</p><p>skicka lite para, de e chok knas i djungeln</p><p></p><p>refräng x2</p><p></p><p>vers3:</p><p>ey sociala betala men skatt e i fara</p><p>jag skriker:</p><p>-SKAFFA ER ETT JOBB..</p><p>men ingen svarar, e vi så jävla dumma</p><p>fan jag ska sluta flumma</p><p>sätta mig på drottning gatan o börja trumma</p><p>rösta på moderaterna, köpa mig ett radhus</p><p>åka volvo 740 baka upp en snus</p><p>-e du dum yaoooooooo</p><p>idiot lägg av ey jag driver</p><p>helt fucked up sitter jag o skriver</p><p>AA möte med houman sebghati, turne, studio</p><p>shit aldrig mer va fattig</p><p>-ey kom igen cash spelar ingen roll</p><p>okej ge mig dina</p><p>sen drar jag ut o stylish, o bazz bara fina</p><p>röda rummet, här kommer lilla flummet</p><p>På med Buju Banton, skapar gunget</p><p>-ey ken kom igen hooka upp mig med en bärs</p><p>ditt jävla soc-fall här ta en knatch</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herring, post: 172265, member: 40408"] känns som att ghetto numera är mer av livsstil/klädstil som inte nödvändigtvis behöver vara negativ. jag och mina förortsbröder brukar klä oss i kläder som på lidingö kanske skulle få oss falla in i facket för crackrökande mörkhyade människor från inre delen av en stor amerikansk stad. är det kanske bättre att klä sig ghetto om man har baggy brallor av 2000:- märken som evisu m.m? en kärlek så här är det: sanning alla bröder och systrar från alla håll i avlånga landets som kallas sverige: öst:ey ken man, vad händer yao jag hörde ken har fett me pengar o grejer fan kom igen du måste hooka upp oss här ute va fan e de med dig yao..... refräng fre: Vi e grabbarna direkt från förorten o vi bor i västerorten ayna spanar o soc ger oss cash Gitt från centrum och mecka en knatch x2 vers1: ey ey yo fem hundra hus exakt likadana ni vet hur de e, fett me knas ayna spanar baxningar laxingar, de e på allvar slit för pengar, ken och fre tar jag lärde mig att snatta, innan jag va 10 va beroende av tobak innan jag va 9 har bott överallt jag svär tiden e hård den här går ut till rinkeby o hässelby gård jag skriker från ett höghus ner till en tjej -eeey vill du göra grejer med mig pumpa tung hiphop i mitt keffa kassettdeck canal+ klockan ett, trycker på rec från borgen till torget till madeleines grill hajen? på gatorna din lilla jävla makrill på vilket skitställe har du bott man fuck yall för i mitt hjärta sitter förort refräng x2 vers2: va fan händer i västerort -som vanligt ingenting ey yo möt mig vid din port o mecka upp en för ken ring knatar upp till big fred me röda ögon direkt kommer frågan -ey ken bre sög hon? e du helt beng man...SJÄLVKLART du vet att jag smörar,ljuger, spelar smart jag hatar mina kompisar som lärde mig det där varför fick jag ingen trygg atmosfär -ääh skit i det kompis de e sant va e bärsen, kifa, guzzen, zutten o knatchen bengen, gubben roppen vi tuggar, förorts stylish aynish buggar svennish flummar, zindji spelar rik från fucked upp till kändis på hiphop musik vad händer brorsan, här e ett brev från snorungen skicka lite para, de e chok knas i djungeln refräng x2 vers3: ey sociala betala men skatt e i fara jag skriker: -SKAFFA ER ETT JOBB.. men ingen svarar, e vi så jävla dumma fan jag ska sluta flumma sätta mig på drottning gatan o börja trumma rösta på moderaterna, köpa mig ett radhus åka volvo 740 baka upp en snus -e du dum yaoooooooo idiot lägg av ey jag driver helt fucked up sitter jag o skriver AA möte med houman sebghati, turne, studio shit aldrig mer va fattig -ey kom igen cash spelar ingen roll okej ge mig dina sen drar jag ut o stylish, o bazz bara fina röda rummet, här kommer lilla flummet På med Buju Banton, skapar gunget -ey ken kom igen hooka upp mig med en bärs ditt jävla soc-fall här ta en knatch [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
varför detta ständiga snack om ghettogansters?!
Tillbaka
Topp