Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför finns det så mycket att välja på? (Hjälp med köp)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1272423" data-attributes="member: 66286"><p>"Har aldrig åkt offpist och vill inte" eller "Har aldrig åkt offpist men vill"?</p><p></p><p>Jag skulle säga Jones Mountain Twin, Lib Tech Quiverkiller eller Korua Otto.</p><p>Med tanke på längd och vikt behöver du ju komma upp i 160 plus-ish cm och då smalnar utbudet av rätt fort.</p><p></p><p>Burton gör bra brädor i de dyrare priskategorierna men de billiga brädorna är utstansade i samma fabriker som 95% av alla andra brädor och på så sätt ingen större skillnad (rätta mig om jag har fel). Däremot skulle jag inte rekommendera StepOn på Burtonbrädor (!) Burtons brädor kör ju The Channel och man får bara två skruv per bindning. Funkar bra när man sätter skruvarna på utsidan av bingningen, men StepOn kör vanliga plattor och man får alltså bara två fästpunkter mitt under bindningen. Det glappar rätt friskt ute vid häl och tå när man tar i...</p><p></p><p>Men StepOn i sig är fantastikt Att bara hoppa in och åka är så värt. Den känsla man tappar mot vanliga bindningar tappade jag när jag var 35-40 ändå...! </p><p>Så nu är jag för gammal för att köra park och såna grejer men att kunna sparka den udda Backside Airen går fint.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1272423, member: 66286"] "Har aldrig åkt offpist och vill inte" eller "Har aldrig åkt offpist men vill"? Jag skulle säga Jones Mountain Twin, Lib Tech Quiverkiller eller Korua Otto. Med tanke på längd och vikt behöver du ju komma upp i 160 plus-ish cm och då smalnar utbudet av rätt fort. Burton gör bra brädor i de dyrare priskategorierna men de billiga brädorna är utstansade i samma fabriker som 95% av alla andra brädor och på så sätt ingen större skillnad (rätta mig om jag har fel). Däremot skulle jag inte rekommendera StepOn på Burtonbrädor (!) Burtons brädor kör ju The Channel och man får bara två skruv per bindning. Funkar bra när man sätter skruvarna på utsidan av bingningen, men StepOn kör vanliga plattor och man får alltså bara två fästpunkter mitt under bindningen. Det glappar rätt friskt ute vid häl och tå när man tar i... Men StepOn i sig är fantastikt Att bara hoppa in och åka är så värt. Den känsla man tappar mot vanliga bindningar tappade jag när jag var 35-40 ändå...! Så nu är jag för gammal för att köra park och såna grejer men att kunna sparka den udda Backside Airen går fint. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför finns det så mycket att välja på? (Hjälp med köp)
Tillbaka
Topp