Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför finns det så mycket att välja på? (Hjälp med köp)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1275632" data-attributes="member: 164657"><p>Alltså, Capita Outerspace Living är en kalasbräda. True twin som är bra på det mesta och toppen för att åka switch och leka med i parken. Jag är ett par-tre cm kortare än dig och 10-15 kg lättare men har också 43-isch i boots och jag klarar mig på en normal 158'a (eller 159'a, dom verkar ha gjort om storlekarna lite sedan min årsmodell 19). Således kräver inte bootsen en widemodell men däremot kanske vikten så i.s.f. 161W. Den enda nackdelen med OSL och det som gjorde att jag uppgraderat mig är att den är lite fladdrig om man åker riktigt fort.</p><p></p><p>Jag uppgraderade mig till en Capita Mercury som är styvare och hanterar fart betydligt bättre och även carvar bättre. Upplever även att Mercury'n har något bättre kantgrepp men det märks i princip bara på riktigt hårt underlag (typ is). Den går fortfarande att leka i parken med men det är inte där jag helst är så ta åsikten för vad den är. Har inte åkt jättemycket puder men den är något bättre på det också. OSL'en funkar dock absolut i puder. Nackdelen är att Mercury'n kräver en betydligt mer "aktiv" åkning, även när man fisåker och hasar runt med kids eller när man åker med kamrater med ett lägre tempo. Den är inte lika förlåtande. Mercury'n har en liten set back på 12,5 mm men funkar riktigt bra att åka switch med ändå.</p><p></p><p>Boots är så jävla individuellt eftersom fötter skiljer så jävla mycket men jag gillar mina Vans Infuse. Sköna som fan OCH är väldigt allround, medium-mjuka utan inlägg och betydligt styvare med plastinläggen. Men som sagt, boots är ju svårast att reka egentligen.</p><p></p><p>Apropå svårigheten att reka boots och din önskan om step on-bindningar kanske Nidecker Supermatic kan vara något. Burton's step on är ju populära men med dom bindningarna är ju utbudet av boots väldigt begränsat och eftersom välsittande boots är det allra viktigaste så .....</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]g7-dF21nM68:1[/MEDIA] är en bra recension av Supermatic</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1275632, member: 164657"] Alltså, Capita Outerspace Living är en kalasbräda. True twin som är bra på det mesta och toppen för att åka switch och leka med i parken. Jag är ett par-tre cm kortare än dig och 10-15 kg lättare men har också 43-isch i boots och jag klarar mig på en normal 158'a (eller 159'a, dom verkar ha gjort om storlekarna lite sedan min årsmodell 19). Således kräver inte bootsen en widemodell men däremot kanske vikten så i.s.f. 161W. Den enda nackdelen med OSL och det som gjorde att jag uppgraderat mig är att den är lite fladdrig om man åker riktigt fort. Jag uppgraderade mig till en Capita Mercury som är styvare och hanterar fart betydligt bättre och även carvar bättre. Upplever även att Mercury'n har något bättre kantgrepp men det märks i princip bara på riktigt hårt underlag (typ is). Den går fortfarande att leka i parken med men det är inte där jag helst är så ta åsikten för vad den är. Har inte åkt jättemycket puder men den är något bättre på det också. OSL'en funkar dock absolut i puder. Nackdelen är att Mercury'n kräver en betydligt mer "aktiv" åkning, även när man fisåker och hasar runt med kids eller när man åker med kamrater med ett lägre tempo. Den är inte lika förlåtande. Mercury'n har en liten set back på 12,5 mm men funkar riktigt bra att åka switch med ändå. Boots är så jävla individuellt eftersom fötter skiljer så jävla mycket men jag gillar mina Vans Infuse. Sköna som fan OCH är väldigt allround, medium-mjuka utan inlägg och betydligt styvare med plastinläggen. Men som sagt, boots är ju svårast att reka egentligen. Apropå svårigheten att reka boots och din önskan om step on-bindningar kanske Nidecker Supermatic kan vara något. Burton's step on är ju populära men med dom bindningarna är ju utbudet av boots väldigt begränsat och eftersom välsittande boots är det allra viktigaste så ..... [MEDIA=youtube]g7-dF21nM68:1[/MEDIA] är en bra recension av Supermatic [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför finns det så mycket att välja på? (Hjälp med köp)
Tillbaka
Topp