Varför försvann anställningsansökan för tidigt?

Schnuff

Medlem
Varför tog företaget bort sin annons om anställning i Jobb-fliken!? Det stod att sista dan att skicka in CV osv var 27 eller 28 februari... Hade planerat att skicka in ansökan, men hade inte tid innan och det passade då bättre att göra det imorgon eller i övermorgon... Vet någon vad företaget heter / hur man kommer i kontakt med dem? Det var i Åre och arbetsuppgifterna var ganska blandade från att skotta snö till att steka burgare.

Vad dum jag känner mig... Aja hoppas någon med ögon och öron öppna som kan hjälpa mig :)

Förmodligen för att företaget redan gjort klart rekryteringen.

Så som jag trodde det fungerade så samlade dom in alla ansökningar och sedan gallrade fram dom som var intressanta efter att alla har lämna in (därför ett sista datum)...

Klassiskt misstag, jag jobbar med rekrytering och kan säga att jag aldrig hört om någon rekryterare som väntar till sista dan och börjar sålla först då... Bra kandidater försvinner fort och därför gäller det att smida innan personen får nåt annat jobb! Now you know, och du kommer troligtvis inte göra om samma misstag igen! ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp