Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Varför går liftarna till Åre topplattå, inte till Åreskutans topp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1231215" data-attributes="member: 145112"><p>Om jag kommer ihåg, så skall jag höra med grannen. Han är bortrest just nu, men han kan ha koll, skulle tro att han hade ett finger med i byggandet utav kabin.</p><p></p><p>Men skall jag ge mig på en rejäl killgissning, så hoppas jag att de la den där för att det var det "bästa" stället för dem, hade de fortsatt de 200m som du efterfrågar, så hade man fått staka sig fram till backarna börjar då det är rejält platt på många områden där.</p><p>Dessutom gjorde man så på den tiden, att man kollade var det mest lämpligt att åka ner någonstans. Dvs, man la liften i anslutning till gällande nerfarter. </p><p></p><p>Sen kan det varit en kostnadsfråga med, hade man förlängt kabin 200m till, så hade man varit tvungen att sätta en till liftstöttta, och kostnader för att göra det för att få en längre sträckning till ingen nytta tror jag inte var aktuellt då. </p><p></p><p>Men som sagt, skall försöka komma ihåg att fråga när han är hemma igen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1231215, member: 145112"] Om jag kommer ihåg, så skall jag höra med grannen. Han är bortrest just nu, men han kan ha koll, skulle tro att han hade ett finger med i byggandet utav kabin. Men skall jag ge mig på en rejäl killgissning, så hoppas jag att de la den där för att det var det "bästa" stället för dem, hade de fortsatt de 200m som du efterfrågar, så hade man fått staka sig fram till backarna börjar då det är rejält platt på många områden där. Dessutom gjorde man så på den tiden, att man kollade var det mest lämpligt att åka ner någonstans. Dvs, man la liften i anslutning till gällande nerfarter. Sen kan det varit en kostnadsfråga med, hade man förlängt kabin 200m till, så hade man varit tvungen att sätta en till liftstöttta, och kostnader för att göra det för att få en längre sträckning till ingen nytta tror jag inte var aktuellt då. Men som sagt, skall försöka komma ihåg att fråga när han är hemma igen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Varför går liftarna till Åre topplattå, inte till Åreskutans topp?
Tillbaka
Topp