Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför gör skidorna såhär mot mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1275468" data-attributes="member: 88096"><p>ingen aning men jag kan tänka mig att det är detta:</p><p>"Dvs försöker jag tvinga skidan till en större sväng än vad den vill?"</p><p>Så du kanske lägger för mycket tryck för den sväng du vill göra.</p><p>Jag har märkt något liknande med mina völkl revolt 121 - att jag nästan får ett kast in i för snäv sväng om jag trycker på onödigt mycket. Och om jag då släpper efter kan det kanske uppfattas som att skidan slår. Eller/och kan det ha att göra med att du är van att stå mindre mittcentrerat och har för mycket tryck framåt? Jag har själv provat att åka på en skida i taget i flack backe för att få lite bättre känsla för hur jag ska fördela vikten för att få till rena skär på ett mer naturligt sätt.</p><p></p><p>Redigerat: när jag provar att åka på en skida (jag har den andra på men balanserar på ett ben) så var det tydligt att jag behövde betydligt mer plöstryck med mina pist-allmountain skidor än med mina revolt där jag kunde stå helt neutralt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1275468, member: 88096"] ingen aning men jag kan tänka mig att det är detta: "Dvs försöker jag tvinga skidan till en större sväng än vad den vill?" Så du kanske lägger för mycket tryck för den sväng du vill göra. Jag har märkt något liknande med mina völkl revolt 121 - att jag nästan får ett kast in i för snäv sväng om jag trycker på onödigt mycket. Och om jag då släpper efter kan det kanske uppfattas som att skidan slår. Eller/och kan det ha att göra med att du är van att stå mindre mittcentrerat och har för mycket tryck framåt? Jag har själv provat att åka på en skida i taget i flack backe för att få lite bättre känsla för hur jag ska fördela vikten för att få till rena skär på ett mer naturligt sätt. Redigerat: när jag provar att åka på en skida (jag har den andra på men balanserar på ett ben) så var det tydligt att jag behövde betydligt mer plöstryck med mina pist-allmountain skidor än med mina revolt där jag kunde stå helt neutralt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför gör skidorna såhär mot mig?
Tillbaka
Topp