Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarcusAvila" data-source="post: 95548" data-attributes="member: 28432"><p>Pratade idag med en vän som jobbar i en skidbutik, vi kom självklart in på skidor och började prata längder. Han berättade då om en kille som var in lite tidigare och köpte ett par mad_trix jojo. Trots att min vän förklarande att dom inte är tillverkade för åkare i hans storlek! Saken är den att killen var ungefär 17 år gammal och ca 175cm lång samt vägde säkert över 60kg. Nu till frågan!</p><p></p><p>Varför kör så många på skidor som är gjorda för "småbarn" när dom inte har varken längd eller vikt för att få ut något av skidorna?</p><p></p><p></p><p></p><p>Vill tillägga att jag kollade in åldern på dom som skrivit in "barnskidor" på tråden som frågar vilka skidor man kör på, och snittåldern ligger runt 15-16 år. Har alla gått och blivit korta?</p><p></p><p>Peace.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarcusAvila, post: 95548, member: 28432"] Pratade idag med en vän som jobbar i en skidbutik, vi kom självklart in på skidor och började prata längder. Han berättade då om en kille som var in lite tidigare och köpte ett par mad_trix jojo. Trots att min vän förklarande att dom inte är tillverkade för åkare i hans storlek! Saken är den att killen var ungefär 17 år gammal och ca 175cm lång samt vägde säkert över 60kg. Nu till frågan! Varför kör så många på skidor som är gjorda för "småbarn" när dom inte har varken längd eller vikt för att få ut något av skidorna? Vill tillägga att jag kollade in åldern på dom som skrivit in "barnskidor" på tråden som frågar vilka skidor man kör på, och snittåldern ligger runt 15-16 år. Har alla gått och blivit korta? Peace. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Tillbaka
Topp