Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarcusAvila" data-source="post: 95551" data-attributes="member: 28432"><p>Ok för att engelsmän,tyskar och danskar kör snowblades. MEN, varför då inte köra på ett par snowblades istället då? Priser behöver vi inte gå in på för det finns skidor som kallas 540 och 720 i killens (även andras) längd, och dom kostar mer eller mindre lika mycket! Och vad gäller kvaliten på skidorna så tvivlar jag inte på att den är bra, men inte för åkare runt 60-70kg. Den är inte konstruerad för det. Jag säger inte att man ska köra på plankor som är längre än en själv, man kan gott köra på ett par som är någon centimeter kortare. Men att vara 10-20cm längre än skidorna "för att dom är billigare" funkar inte som ett argument. Då ligger det något annat bakom köpet, antingen är man "kåt" på en viss åkare i Head´s stall och vill ha samma skidor som honom eller så är man dum och inte förstår att man kan köpa ett par andra el. beg skidor som passar ens längd/vikt.. </p><p></p><p>Peace..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarcusAvila, post: 95551, member: 28432"] Ok för att engelsmän,tyskar och danskar kör snowblades. MEN, varför då inte köra på ett par snowblades istället då? Priser behöver vi inte gå in på för det finns skidor som kallas 540 och 720 i killens (även andras) längd, och dom kostar mer eller mindre lika mycket! Och vad gäller kvaliten på skidorna så tvivlar jag inte på att den är bra, men inte för åkare runt 60-70kg. Den är inte konstruerad för det. Jag säger inte att man ska köra på plankor som är längre än en själv, man kan gott köra på ett par som är någon centimeter kortare. Men att vara 10-20cm längre än skidorna "för att dom är billigare" funkar inte som ett argument. Då ligger det något annat bakom köpet, antingen är man "kåt" på en viss åkare i Head´s stall och vill ha samma skidor som honom eller så är man dum och inte förstår att man kan köpa ett par andra el. beg skidor som passar ens längd/vikt.. Peace.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Tillbaka
Topp