Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="k-w" data-source="post: 95563" data-attributes="member: 29287"><p>Inflation vad gäller små skidor... Hm.. Finns säkert en hel massa förklaringar till varför man skulle köpa sig ett par skidor som är mindre än den rekomenderade längden. De flesta är säkert helt ologiska, i stil med att köpa skidor som ser likadana ut som den stora idolens, men några rent åkmässiga skäl är iaf:</p><p></p><p>- Att ha en lätt och snabbmanuvrerad skida att leka med i mindre hopp och annat</p><p></p><p>- Att man inte gjort nån ordentlig försässongsträning, mao att man har klena benmuskler och vill ha en skida som inte kräver nån större ansträngning för att pressas runt i svängarna.</p><p></p><p>- Att man vill ha en billig skida för att exempelvis leka med på trappräcken och annat som skulle förstöra ens vanliga skidor.</p><p></p><p>Sen så är det väl skillnad på barnskidor och juniorskidor. Att 15 åringar kan köpa juniorskidor med längd 163 cm tycker jag verkar högst vettigt, jag var iaf inte längre än att det hade passat mig utmärkt i den åldern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="k-w, post: 95563, member: 29287"] Inflation vad gäller små skidor... Hm.. Finns säkert en hel massa förklaringar till varför man skulle köpa sig ett par skidor som är mindre än den rekomenderade längden. De flesta är säkert helt ologiska, i stil med att köpa skidor som ser likadana ut som den stora idolens, men några rent åkmässiga skäl är iaf: - Att ha en lätt och snabbmanuvrerad skida att leka med i mindre hopp och annat - Att man inte gjort nån ordentlig försässongsträning, mao att man har klena benmuskler och vill ha en skida som inte kräver nån större ansträngning för att pressas runt i svängarna. - Att man vill ha en billig skida för att exempelvis leka med på trappräcken och annat som skulle förstöra ens vanliga skidor. Sen så är det väl skillnad på barnskidor och juniorskidor. Att 15 åringar kan köpa juniorskidor med längd 163 cm tycker jag verkar högst vettigt, jag var iaf inte längre än att det hade passat mig utmärkt i den åldern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Varför har alla så små skidor??!!
Tillbaka
Topp