Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför har så få snowboardproffs hjälm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 867032" data-attributes="member: 13863"><p>Jag använder hjälm när jag cyklar (ryggskydd DH), säkerhetsbälte i bilen, hjälm och ryggskydd alpint samt transciever, sond och spade när jag kör offpist (oavsett om lavinrisken är liten eller extrem).</p><p></p><p>Jag har aldrig haft någon riktig nytta av säkerhetsbätet i bilen eller hjälm, ryggskydd och lavinutrustning när jag kört alpint, däremot har jag en gång flugit 8 meter på cykeln och mer eller mindre landat på huvudet och spräckt hjälmen. Jag är fortfarande 10 år senare något stel i nacken ... och väldigt glad att hjälmen tog smällen!</p><p></p><p>Efter mer än 40 års mer eller mindre intensivt idrottande är jag fortfarande på banan ... men kanske är det dags för mig att känna den omtalade "friheten" genom att sluta använda säkerhetsbälte och alpin skyddsutrustning, jag har ju i alla fall inte haft någon nytta av den, eller? Men cykelhjälmen behåller jag på för den har jag ju bevisligen haft nytta av!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 867032, member: 13863"] Jag använder hjälm när jag cyklar (ryggskydd DH), säkerhetsbälte i bilen, hjälm och ryggskydd alpint samt transciever, sond och spade när jag kör offpist (oavsett om lavinrisken är liten eller extrem). Jag har aldrig haft någon riktig nytta av säkerhetsbätet i bilen eller hjälm, ryggskydd och lavinutrustning när jag kört alpint, däremot har jag en gång flugit 8 meter på cykeln och mer eller mindre landat på huvudet och spräckt hjälmen. Jag är fortfarande 10 år senare något stel i nacken ... och väldigt glad att hjälmen tog smällen! Efter mer än 40 års mer eller mindre intensivt idrottande är jag fortfarande på banan ... men kanske är det dags för mig att känna den omtalade "friheten" genom att sluta använda säkerhetsbälte och alpin skyddsutrustning, jag har ju i alla fall inte haft någon nytta av den, eller? Men cykelhjälmen behåller jag på för den har jag ju bevisligen haft nytta av! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför har så få snowboardproffs hjälm?
Tillbaka
Topp