Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför hatar folk idén om turistskatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1329177" data-attributes="member: 13861"><p>Åre har 13000 invånare på en ytan som sträcker sig från Hallen i söder till Storlien i väster, en sträcka på nästan 2 timmar med bil. Och det är över 1,5 timme från Hallen till Kallsedet i norr. Och kommunen har en befolkningstäthet på 1,5 personer per kvadratkilometer. Men du kan väl hävda vidare att det är en stad.</p><p></p><p>Södra Årefjälen tillhör också Åre kommun, inget har någonsin hävdat något annat. Men som vanligt faller du in dina i trötta och stereotypa klyschor. Att hävda att ansvariga i Åre INTE varit i Sälen eller på andra destinationer är totalt j***a sk*tsnack, jag har själv varit med på liknande resor med Åre Destination (som iofs är ett företag som ägs av företag i byn gemensamt men de facto fungerar som en sorts turistbyrå och turistansvariga för Åre/Duved och Södra Årefjällen) där målet har varit att suga in så mycket kunskap från andra turistdestinationer som möjligt. Sen kan jag inte svara för huruvida ansvariga för Åre kommun gjort samma sak, men jag skulle bli enormt förvånad om det inte skett i någon form. När jag tänker efter så har Åres tf kommunchef till och med bott i Sälen i ett antal år. Men lev vidare i din tro att Åre existerar i en bubbla utan intresse för resten av världen.</p><p></p><p>Varför tror du att det är en lyx att bedriva simundervisning i Holiday Clubs 23-metersbassäng mitt bland semesterfirande barnfamiljer och öldrickande grabbgäng? Jag kan berätta att ansvariga lärare defintivt inte ser det som en lyx utan istället som en enorm stress och längtar efter en egen simhall där dom faktiskt kan bedriva faktisk undervisning ostört, och ha full tillgång till anläggningen när dom behöver. Simundervisning handlar inte om att bada ävenyrsbad utan om att lära barn simma som du kanske vet.</p><p></p><p>Jag tvivlar inte på att Lycksele har sina problem och utmaningar, eller hävdar att dom är mindre än Åres diton. Och om du pratar med någon i Sälen/Malung så ger jag mig f*n på att du kommer få höra om mängder med liknande problem som finns i Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1329177, member: 13861"] Åre har 13000 invånare på en ytan som sträcker sig från Hallen i söder till Storlien i väster, en sträcka på nästan 2 timmar med bil. Och det är över 1,5 timme från Hallen till Kallsedet i norr. Och kommunen har en befolkningstäthet på 1,5 personer per kvadratkilometer. Men du kan väl hävda vidare att det är en stad. Södra Årefjälen tillhör också Åre kommun, inget har någonsin hävdat något annat. Men som vanligt faller du in dina i trötta och stereotypa klyschor. Att hävda att ansvariga i Åre INTE varit i Sälen eller på andra destinationer är totalt j***a sk*tsnack, jag har själv varit med på liknande resor med Åre Destination (som iofs är ett företag som ägs av företag i byn gemensamt men de facto fungerar som en sorts turistbyrå och turistansvariga för Åre/Duved och Södra Årefjällen) där målet har varit att suga in så mycket kunskap från andra turistdestinationer som möjligt. Sen kan jag inte svara för huruvida ansvariga för Åre kommun gjort samma sak, men jag skulle bli enormt förvånad om det inte skett i någon form. När jag tänker efter så har Åres tf kommunchef till och med bott i Sälen i ett antal år. Men lev vidare i din tro att Åre existerar i en bubbla utan intresse för resten av världen. Varför tror du att det är en lyx att bedriva simundervisning i Holiday Clubs 23-metersbassäng mitt bland semesterfirande barnfamiljer och öldrickande grabbgäng? Jag kan berätta att ansvariga lärare defintivt inte ser det som en lyx utan istället som en enorm stress och längtar efter en egen simhall där dom faktiskt kan bedriva faktisk undervisning ostört, och ha full tillgång till anläggningen när dom behöver. Simundervisning handlar inte om att bada ävenyrsbad utan om att lära barn simma som du kanske vet. Jag tvivlar inte på att Lycksele har sina problem och utmaningar, eller hävdar att dom är mindre än Åres diton. Och om du pratar med någon i Sälen/Malung så ger jag mig f*n på att du kommer få höra om mängder med liknande problem som finns i Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför hatar folk idén om turistskatt?
Tillbaka
Topp