Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför hatar folk idén om turistskatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1329681" data-attributes="member: 175247"><p>Det är ju en helt annan diskussion.</p><p>Jag skulle kunna berätta skräckhistorier om Malmö Kommun som egentligen har en sämre ekonomi än Grekland, och därför fick 6,8 miljarder i utjämningsbidrag 2025, men ändå kostar på sig att ösa ut pengar på helt vansinniga saker. Detta har granskats av lokal press.</p><p>Nej, Malmö förtjänar ingen turistskatt.</p><p></p><p>Nej, det är verkligen inte tanken att extrabeskatta turister för att de inte bor i Sverige. Man betalar inkomstskatt i det land man bor, och sedan momsskatt på allt man konsumerar dit man reser.</p><p></p><p>EDIT:</p><p>Ett bra sätt på att ta död på turistnäringen är att lägga en massa skatt på turisterna utan att de får någon förbättrad service för pengarna. Se igen vad jag skrev om Österrike.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1329681, member: 175247"] Det är ju en helt annan diskussion. Jag skulle kunna berätta skräckhistorier om Malmö Kommun som egentligen har en sämre ekonomi än Grekland, och därför fick 6,8 miljarder i utjämningsbidrag 2025, men ändå kostar på sig att ösa ut pengar på helt vansinniga saker. Detta har granskats av lokal press. Nej, Malmö förtjänar ingen turistskatt. Nej, det är verkligen inte tanken att extrabeskatta turister för att de inte bor i Sverige. Man betalar inkomstskatt i det land man bor, och sedan momsskatt på allt man konsumerar dit man reser. EDIT: Ett bra sätt på att ta död på turistnäringen är att lägga en massa skatt på turisterna utan att de får någon förbättrad service för pengarna. Se igen vad jag skrev om Österrike. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför hatar folk idén om turistskatt?
Tillbaka
Topp