Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 426129" data-attributes="member: 32948"><p>En poäng här. Skulle svensken vara sämre än tysken, britten eller fransmannen, för att inte tala om dansken?? Jag anser att den svenska skidåkaren är både väl utrustad med vettig utrustning och är generellt sett en god skidåkare. </p><p>Att folk inte lägger rena skär nerför branten är för att majoriteten av alla skidåkare är rekreationsskidåkare, d.v.s. att de åker skidor för att det är trevligt att komma iväg en vecka, åka lite skidor, dricka bira, umgås med familj och vänner. </p><p></p><p>Men det råder heller inget tvivel om att carvingtekniken är väldigt missupfattad bland sportlovsåkaren. "Man måste ju ha skidor med carving" säger folk som köper skidor av mig i skidbutiken, men väldigt få inser att det är en helt ny skidteknik för dem och att ett gäng skidlektioner skulle vara en god idé. Många är kanske för stolta för att ta skidlektioner...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 426129, member: 32948"] En poäng här. Skulle svensken vara sämre än tysken, britten eller fransmannen, för att inte tala om dansken?? Jag anser att den svenska skidåkaren är både väl utrustad med vettig utrustning och är generellt sett en god skidåkare. Att folk inte lägger rena skär nerför branten är för att majoriteten av alla skidåkare är rekreationsskidåkare, d.v.s. att de åker skidor för att det är trevligt att komma iväg en vecka, åka lite skidor, dricka bira, umgås med familj och vänner. Men det råder heller inget tvivel om att carvingtekniken är väldigt missupfattad bland sportlovsåkaren. "Man måste ju ha skidor med carving" säger folk som köper skidor av mig i skidbutiken, men väldigt få inser att det är en helt ny skidteknik för dem och att ett gäng skidlektioner skulle vara en god idé. Många är kanske för stolta för att ta skidlektioner... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp