Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lajnus" data-source="post: 426335" data-attributes="member: 73434"><p>Jag har en kommentar till samtliga vilka vill ha en nypistad backe hela dagen och tycker att andra förstör för er. Ni pratar om att dessa skall "lära sig åka på skär" så att backen inte blir uppåkt för er som "kan" åka skidor i och med att ni kan carva. </p><p></p><p>Att åka på skär är sjukt överreklamerat och är ABSOLUT inte ett tecken på att man är duktig på att åka skidor. Vilken idiot som helst klarar av att följa skidans form med lite övning.</p><p></p><p>Att ni klagar på att det inte går att åka när backen är uppåkt är snarare ett tecken på att ni själva är så usla skidåkare att ni inte klarar av att gå på sladd och dämpa pucklarna, eller att ni inte klarar av en isfläck på grund av ni har blivit bortskämda med nypisatade backar. Kort och gott klagar ni och inte finner någon skidglädje i att åka i uppåkta svarta backar så är ni själva så dåliga så att ni borde hålla er borta från de svarta backarna själva, så att vi som tycker om att åka skidor och gör det med glädje oavsett före slipper höra era lama ursäkter för att ni inte behärskar förhållanden.</p><p></p><p>Iceman jag vet inte hur gammal du är men med tanke på din inställning och ödmjukhet skulle jag gissa på någonstans i fem års åldern dvs. "jag kan själv åldern" och "titta på mig åldern".</p><p></p><p>Observera att jag inte skriver att jag själv kan hantera pucklar eller isiga fläckar jag tycker stenhårda backar är löjligt svårt att åka i men jag har i alla fall kul när jag gör det och har inställningen att det inte är andra det är fel på utan på min teknik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lajnus, post: 426335, member: 73434"] Jag har en kommentar till samtliga vilka vill ha en nypistad backe hela dagen och tycker att andra förstör för er. Ni pratar om att dessa skall "lära sig åka på skär" så att backen inte blir uppåkt för er som "kan" åka skidor i och med att ni kan carva. Att åka på skär är sjukt överreklamerat och är ABSOLUT inte ett tecken på att man är duktig på att åka skidor. Vilken idiot som helst klarar av att följa skidans form med lite övning. Att ni klagar på att det inte går att åka när backen är uppåkt är snarare ett tecken på att ni själva är så usla skidåkare att ni inte klarar av att gå på sladd och dämpa pucklarna, eller att ni inte klarar av en isfläck på grund av ni har blivit bortskämda med nypisatade backar. Kort och gott klagar ni och inte finner någon skidglädje i att åka i uppåkta svarta backar så är ni själva så dåliga så att ni borde hålla er borta från de svarta backarna själva, så att vi som tycker om att åka skidor och gör det med glädje oavsett före slipper höra era lama ursäkter för att ni inte behärskar förhållanden. Iceman jag vet inte hur gammal du är men med tanke på din inställning och ödmjukhet skulle jag gissa på någonstans i fem års åldern dvs. "jag kan själv åldern" och "titta på mig åldern". Observera att jag inte skriver att jag själv kan hantera pucklar eller isiga fläckar jag tycker stenhårda backar är löjligt svårt att åka i men jag har i alla fall kul när jag gör det och har inställningen att det inte är andra det är fel på utan på min teknik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp