Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 426373" data-attributes="member: 45125"><p>Haha riktigt patetiskt det jag läser. Att åka på skär är grymt kul och trevligt och man får snabbt upp farten. Betydligt roligare, en att göra som alla andra, dvs att sladda sig nerför backen. Jag förstår om nymodigheter som det här är svårt för äldre att ta till sig. </p><p></p><p>Sen måste jag tillägga det största felet. Alla klarar INTE att åka på skär, ytterst få vill/kan åka det är betydligt LÄTTARE att sladda nerför backen!! Att sladda nerför en backe med en carvingskida kan man göra lika snyggt efter en veckas skidåkning som någon som har hållt på med det i hela sitt liv!</p><p></p><p>Angående pucklar och uppåkta backar tycker jag personligen att en svart backe är alldeles för tråkigt framåt eftermiddagen, däremot en röd lång härlighet, perfekt uppåkt är helt enormt kul. </p><p></p><p>Summa summarum så är det enkelt att sladda nerför en backe men betydligt svårare men roligare att carva. </p><p></p><p>För att samtidigt skapa ett nytt debattinlägg kan jag inte förstå när div. forskare hävdar att det blivit högre farter med carvingskidan när de allra flesta sladdar sig ner!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 426373, member: 45125"] Haha riktigt patetiskt det jag läser. Att åka på skär är grymt kul och trevligt och man får snabbt upp farten. Betydligt roligare, en att göra som alla andra, dvs att sladda sig nerför backen. Jag förstår om nymodigheter som det här är svårt för äldre att ta till sig. Sen måste jag tillägga det största felet. Alla klarar INTE att åka på skär, ytterst få vill/kan åka det är betydligt LÄTTARE att sladda nerför backen!! Att sladda nerför en backe med en carvingskida kan man göra lika snyggt efter en veckas skidåkning som någon som har hållt på med det i hela sitt liv! Angående pucklar och uppåkta backar tycker jag personligen att en svart backe är alldeles för tråkigt framåt eftermiddagen, däremot en röd lång härlighet, perfekt uppåkt är helt enormt kul. Summa summarum så är det enkelt att sladda nerför en backe men betydligt svårare men roligare att carva. För att samtidigt skapa ett nytt debattinlägg kan jag inte förstå när div. forskare hävdar att det blivit högre farter med carvingskidan när de allra flesta sladdar sig ner! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp