Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ensio" data-source="post: 467276" data-attributes="member: 83740"><p>Vilken bra thread. </p><p></p><p>Tycker själv att man märker även här i Finland att folk har en massa super carving skidor men åker med den gamla stilen. (inte för att hi-jacka den svenska)</p><p></p><p>Personligen fick jag ett par nya ordentliga carving skidor förra året och hade jätte svårt att hitta den rätta carving stilen. De första 4 december dagarna i pisten försökte man hela tiden åka normalt och inte carving. Jag blev t.o.m frustrerad att kommer jag inte klara av det här. Sedan började jag experimentera med tyngden och kroppen. Man hamnade ju åka ganska fram balanserat och ihop krympt jämfört med den gamla stilen. Mera fart var också receptet. </p><p></p><p>Man märkte att de södra pisterna med längden 4-800 meter kanske gav några bra svängar till skidan slutade fungera.</p><p></p><p>Jag tror att de flesta äldre personer kommer säkert ha det svårt när man inte kan bara stå rakt och glida med skidorna.</p><p></p><p>Har ni några tips om hur man skulle kunna checka/förbättra sin stil? länkar etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ensio, post: 467276, member: 83740"] Vilken bra thread. Tycker själv att man märker även här i Finland att folk har en massa super carving skidor men åker med den gamla stilen. (inte för att hi-jacka den svenska) Personligen fick jag ett par nya ordentliga carving skidor förra året och hade jätte svårt att hitta den rätta carving stilen. De första 4 december dagarna i pisten försökte man hela tiden åka normalt och inte carving. Jag blev t.o.m frustrerad att kommer jag inte klara av det här. Sedan började jag experimentera med tyngden och kroppen. Man hamnade ju åka ganska fram balanserat och ihop krympt jämfört med den gamla stilen. Mera fart var också receptet. Man märkte att de södra pisterna med längden 4-800 meter kanske gav några bra svängar till skidan slutade fungera. Jag tror att de flesta äldre personer kommer säkert ha det svårt när man inte kan bara stå rakt och glida med skidorna. Har ni några tips om hur man skulle kunna checka/förbättra sin stil? länkar etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp