Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JimJim" data-source="post: 467277" data-attributes="member: 36346"><p>Hehe, väldigt underhållande läsning. Först har vi då Icemann som ställer frågan.. förmodligen en kille som tycker att svenskarna borde vara bättre än andra "vanliga" turister som har det lite kärvt med hård backe. Sen har vi mister "jag har gått skidlärarlinjen ett helt år och kan därför mer än dig" killen, som jag iof har relativt stor respekt för. Han har ju trots allt läst flera böcker om hur allt går till... och så var han nog bäst i klassen också. </p><p></p><p>Sen har vi dom där personerna som är mittemellan "jag kan för jag har gått skola" och "varför är alla sämre än mig". Nämligen dom som åker i backen för att det kul. Inte för att slå rekord. Jag joinar nog dom som inte bryr sig om hur man tar sig ner bara man gör det på ett sätt man själv gillar. Det gör jag iaf under dagens slut. Parkråtta som jag är... ni vet - stora kläder, goggles under hjälmen osv... Dock så har ju min klädstil inget med min objektiva insyn på det här att göra. Jag skulle vilja att flera av er som skrivit i den här tråden, backar ut lite och sen kikar på vad ni skriver. </p><p></p><p>Icemann, jag tror att man ska ha kul i backen. Vill du ha utmaning i form av skärande svängar så kan du ju ta och söka till skidlärarlinjen. Där finns det säkert folk som är jätteduktiga på att både snacka som att dom kan, och säkert också kan backa upp det med att ta en jättehård sväng i backen med ett fett "wc-ställ" så det visslar i prylarna.</p><p></p><p>Lajnus - Du är nog grym på att åka... och har säkert gjort säsonger bland skitstora berg... och säkert lärt feta tyskar att ta svängar i både skog och pist. Men god damn! Du har ju missat hela grejen. Kan inte du bara ta det lite lugnt och komma ihåg att det finns människor som bara lätt undrar varför det är så, och inte behöver få svaret uppradat i en besserwisserform utan dess like... det är vä inte sånt ola lär ut va?</p><p></p><p>Mig vetligt så borde en skidlärare svara lugnt och lärande (även om han har ett par öl i kroppen)? </p><p></p><p></p><p>Peace.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JimJim, post: 467277, member: 36346"] Hehe, väldigt underhållande läsning. Först har vi då Icemann som ställer frågan.. förmodligen en kille som tycker att svenskarna borde vara bättre än andra "vanliga" turister som har det lite kärvt med hård backe. Sen har vi mister "jag har gått skidlärarlinjen ett helt år och kan därför mer än dig" killen, som jag iof har relativt stor respekt för. Han har ju trots allt läst flera böcker om hur allt går till... och så var han nog bäst i klassen också. Sen har vi dom där personerna som är mittemellan "jag kan för jag har gått skola" och "varför är alla sämre än mig". Nämligen dom som åker i backen för att det kul. Inte för att slå rekord. Jag joinar nog dom som inte bryr sig om hur man tar sig ner bara man gör det på ett sätt man själv gillar. Det gör jag iaf under dagens slut. Parkråtta som jag är... ni vet - stora kläder, goggles under hjälmen osv... Dock så har ju min klädstil inget med min objektiva insyn på det här att göra. Jag skulle vilja att flera av er som skrivit i den här tråden, backar ut lite och sen kikar på vad ni skriver. Icemann, jag tror att man ska ha kul i backen. Vill du ha utmaning i form av skärande svängar så kan du ju ta och söka till skidlärarlinjen. Där finns det säkert folk som är jätteduktiga på att både snacka som att dom kan, och säkert också kan backa upp det med att ta en jättehård sväng i backen med ett fett "wc-ställ" så det visslar i prylarna. Lajnus - Du är nog grym på att åka... och har säkert gjort säsonger bland skitstora berg... och säkert lärt feta tyskar att ta svängar i både skog och pist. Men god damn! Du har ju missat hela grejen. Kan inte du bara ta det lite lugnt och komma ihåg att det finns människor som bara lätt undrar varför det är så, och inte behöver få svaret uppradat i en besserwisserform utan dess like... det är vä inte sånt ola lär ut va? Mig vetligt så borde en skidlärare svara lugnt och lärande (även om han har ett par öl i kroppen)? Peace. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp