Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Turisten" data-source="post: 619468" data-attributes="member: 80990"><p>Jag kan kanske hålla med YOnas i hans argument att massan är nöjda om de tar sig ned, men varför vill inte avancerade skidåkare ta en lektion i skidskolan? Jag tror inte det är av ointresse eller slöhet. Det är nog mer en inställning, att skidskolan är till för de som inte kan åka. Men jag tror även det faktum att många har egna erfarenheter (och vänners) av skidskolan och den är ofta varken bra, intressant eller rolig, så varför lägga ganska mycket pengar för att bli besviken. Sen om vi är sämre än andra kan diskuteras, men jag tror att iceman har lite rätt vi är sämre än vi tror och vi är inte så duktiga på att utnyttja våra grejor. </p><p>Skulle skidskolorna/annläggningarna runt vårt avlånga land vara lite mer påhittiga och kom petentaskulle nog även nivån på åkarna stiga, för träning och personlig utveckling är kul.</p><p></p><p>Det finns ett motargument till YOnas inlägg att sluta att gnälla. Jag håller med lite av vad du säger men jag gillar fortfarande nypreppad manchestersnö och den är sällsynt på många skidorter, Jag önskar fortfarande att det fans någon stans där jag kunde få träna min teknik, utan slag och pucklar. Om det är brist i min teknik för att jag tänker så kan jag köpa det, för då ingår jag i samma gäng som anja, marcus, byggmark osv, för vad jag vet så vill de ha samma (nästan)underlag som mig när de tränar. Det måste ju betyda något, eller? Ett annat argument som stödjer iceman (om än lite) Vilka skulle gnälla mest om de inte pistade backarna varje kväll? Och vilka a är de människor som betalar dyra pengar för att åka morgonskidåkning i 1.5 tim. Jag tror inte det är iceman eller vi som skulle vilja träna lite på vår teknik. Skidåkning är dyrt nog ändå. Så jag tror fortfarande på ideen att skapa olika zoner på berget, det gick ju bra för jibbare varför inte för carvare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turisten, post: 619468, member: 80990"] Jag kan kanske hålla med YOnas i hans argument att massan är nöjda om de tar sig ned, men varför vill inte avancerade skidåkare ta en lektion i skidskolan? Jag tror inte det är av ointresse eller slöhet. Det är nog mer en inställning, att skidskolan är till för de som inte kan åka. Men jag tror även det faktum att många har egna erfarenheter (och vänners) av skidskolan och den är ofta varken bra, intressant eller rolig, så varför lägga ganska mycket pengar för att bli besviken. Sen om vi är sämre än andra kan diskuteras, men jag tror att iceman har lite rätt vi är sämre än vi tror och vi är inte så duktiga på att utnyttja våra grejor. Skulle skidskolorna/annläggningarna runt vårt avlånga land vara lite mer påhittiga och kom petentaskulle nog även nivån på åkarna stiga, för träning och personlig utveckling är kul. Det finns ett motargument till YOnas inlägg att sluta att gnälla. Jag håller med lite av vad du säger men jag gillar fortfarande nypreppad manchestersnö och den är sällsynt på många skidorter, Jag önskar fortfarande att det fans någon stans där jag kunde få träna min teknik, utan slag och pucklar. Om det är brist i min teknik för att jag tänker så kan jag köpa det, för då ingår jag i samma gäng som anja, marcus, byggmark osv, för vad jag vet så vill de ha samma (nästan)underlag som mig när de tränar. Det måste ju betyda något, eller? Ett annat argument som stödjer iceman (om än lite) Vilka skulle gnälla mest om de inte pistade backarna varje kväll? Och vilka a är de människor som betalar dyra pengar för att åka morgonskidåkning i 1.5 tim. Jag tror inte det är iceman eller vi som skulle vilja träna lite på vår teknik. Skidåkning är dyrt nog ändå. Så jag tror fortfarande på ideen att skapa olika zoner på berget, det gick ju bra för jibbare varför inte för carvare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför kan inte svenskar åka skidor?
Tillbaka
Topp