Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
varför känns det då tungt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 220903" data-attributes="member: 57206"><p>När du står still på snö är det svårare att göra en 180 än när du har fart och åker. Som myrshlok säger så hjälper naturens lagar dig en del^^ Annars skulle väl folk inte ta mer fart när dom gör en 3'60 än en 1'80 ^^ </p><p>Dock vet jag itne riktigt alla krafter som spelar roll när man t ex snurrar men kan gissa på att det i och alla fall är tyngdkraften (den du får din fart av innan hoppet^^) och även centrifugalkraften (?). Man har inte hunnit bli någon hejjade på Fysik i Fysik A. ^^</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 220903, member: 57206"] När du står still på snö är det svårare att göra en 180 än när du har fart och åker. Som myrshlok säger så hjälper naturens lagar dig en del^^ Annars skulle väl folk inte ta mer fart när dom gör en 3'60 än en 1'80 ^^ Dock vet jag itne riktigt alla krafter som spelar roll när man t ex snurrar men kan gissa på att det i och alla fall är tyngdkraften (den du får din fart av innan hoppet^^) och även centrifugalkraften (?). Man har inte hunnit bli någon hejjade på Fysik i Fysik A. ^^ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
varför känns det då tungt?
Tillbaka
Topp