Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför köra offpist rakt ner utan att svänga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kiels" data-source="post: 522827" data-attributes="member: 86193"><p>För mig är det här en stor del av tjusningen med att åka lössnö. Genom att åka i snön och inte på den kan jag med små förändringar i balansen använda snön för att kontrollera svängar och fart på ett helt annat sätt än när man kör pist (eller packad snö i offpist). Jag gillar också att bränna i stora surfande svängar, men den typen av åkning är IMHO i stort sett lika rolig på vårsnö.</p><p></p><p>Börjar bli tveksam till om jag behöver bredare skidor än de Gotama jag har idag. Tror faktiskt att jag värderar möjligheten att kunna köra i snön (vilket åtminstone går i lössnön som finns i Alperna) mer än att alltid ligga på ytan. På snowboard har man inget val (vilket också noteras ovan) och jag behöver inte skidor som beter sig på samma sätt.</p><p></p><p>Edit: Mina åsikter bygger nog på att jag tycker att det är roligt att känna att jag har kontroll över min åkning och att kunna behärska terräng och snö gör det hela ännu roligare. Om man är en ren adrenalin-junkie (utan att på något sätt nedvärdera de skidåkare som har det som drivkraft) kommer man antagligen att komma till helt andra slutsatser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kiels, post: 522827, member: 86193"] För mig är det här en stor del av tjusningen med att åka lössnö. Genom att åka i snön och inte på den kan jag med små förändringar i balansen använda snön för att kontrollera svängar och fart på ett helt annat sätt än när man kör pist (eller packad snö i offpist). Jag gillar också att bränna i stora surfande svängar, men den typen av åkning är IMHO i stort sett lika rolig på vårsnö. Börjar bli tveksam till om jag behöver bredare skidor än de Gotama jag har idag. Tror faktiskt att jag värderar möjligheten att kunna köra i snön (vilket åtminstone går i lössnön som finns i Alperna) mer än att alltid ligga på ytan. På snowboard har man inget val (vilket också noteras ovan) och jag behöver inte skidor som beter sig på samma sätt. Edit: Mina åsikter bygger nog på att jag tycker att det är roligt att känna att jag har kontroll över min åkning och att kunna behärska terräng och snö gör det hela ännu roligare. Om man är en ren adrenalin-junkie (utan att på något sätt nedvärdera de skidåkare som har det som drivkraft) kommer man antagligen att komma till helt andra slutsatser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför köra offpist rakt ner utan att svänga?
Tillbaka
Topp