Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför köra offpist rakt ner utan att svänga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kiels" data-source="post: 522835" data-attributes="member: 86193"><p>Då har du ju svarat på din egna fråga:</p><p></p><p></p><p>Du har helt rätt i att vid den typen av åkning som jag beskriver så är brättena under snön, åtminstone en del av tiden. Jag säger inte att jag alltid vill åka på det sättet, men det ger en annan känsla än när man surfar ovanpå snön. Åkningen i filmen ser kul ut, men jag har ingen erfarenhet av skidor som DPS Lotus 138 så det är svårt för mig att säga något om hur den skulle vara att åka. Jag tog Gotama som exempel just för att jag är medveten om att de inte uppfattas som en puderskida (längre), men för mig är den en hyfsad kompromiss som ger mig möjligheter att själv bestämma hur skidorna ska flyta i snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kiels, post: 522835, member: 86193"] Då har du ju svarat på din egna fråga: Du har helt rätt i att vid den typen av åkning som jag beskriver så är brättena under snön, åtminstone en del av tiden. Jag säger inte att jag alltid vill åka på det sättet, men det ger en annan känsla än när man surfar ovanpå snön. Åkningen i filmen ser kul ut, men jag har ingen erfarenhet av skidor som DPS Lotus 138 så det är svårt för mig att säga något om hur den skulle vara att åka. Jag tog Gotama som exempel just för att jag är medveten om att de inte uppfattas som en puderskida (längre), men för mig är den en hyfsad kompromiss som ger mig möjligheter att själv bestämma hur skidorna ska flyta i snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför köra offpist rakt ner utan att svänga?
Tillbaka
Topp