Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Varför man inte borde boka slutstädning hos Skista
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 611135" data-attributes="member: 83225"><p>Tyvärr, jag önskar att ni hade rätt båda två. För tjänster som utförs efter årsskiftet, eller betalas efter årsskiftet så måste beloppet dras redan på fakturan annars brinner reduktionen inne. </p><p></p><p>Skistar har fel eftersom detta inte handlar om ROT-arbete utan om hushållsnära tjänst. Där räcker det att du bor i bostaden. Om jag skulle vilja bygga om huset så måste jag äga det, det är helt korrekt. Men nu vill jag bara ha det städat. </p><p></p><p><a href="http://www.skatteverket.se/fastighetbostad/privat/husarbeterot/hushallsarbete.4.2ef18e6a125660db8b080001424.html#S" target="_blank">http://www.skatteverket.se/fastighetbostad/privat/husarbeterot/hushallsarbete.4.2ef18e6a125660db8b080001424.html#S</a></p><p></p><p>se under S för städning:</p><p></p><p>"STÄDNING</p><p>Städning av bostad som sökanden själv använder ger rätt till skattereduktion. Skattereduktion medges även för städning av bostad som hyrts för kortare eller längre tid t.ex. slutstädning av hyrd fritidsbostad."</p><p></p><p>Skistar använde samma argument men när jag motbevisat dem så sa de bara "vi har som företag gjort valet att inte tillhandahålla det". Alltså har de gjort valet att deras kunder ska betala dubbelt upp mot vad de egentligen behöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 611135, member: 83225"] Tyvärr, jag önskar att ni hade rätt båda två. För tjänster som utförs efter årsskiftet, eller betalas efter årsskiftet så måste beloppet dras redan på fakturan annars brinner reduktionen inne. Skistar har fel eftersom detta inte handlar om ROT-arbete utan om hushållsnära tjänst. Där räcker det att du bor i bostaden. Om jag skulle vilja bygga om huset så måste jag äga det, det är helt korrekt. Men nu vill jag bara ha det städat. [URL]http://www.skatteverket.se/fastighetbostad/privat/husarbeterot/hushallsarbete.4.2ef18e6a125660db8b080001424.html#S[/URL] se under S för städning: "STÄDNING Städning av bostad som sökanden själv använder ger rätt till skattereduktion. Skattereduktion medges även för städning av bostad som hyrts för kortare eller längre tid t.ex. slutstädning av hyrd fritidsbostad." Skistar använde samma argument men när jag motbevisat dem så sa de bara "vi har som företag gjort valet att inte tillhandahålla det". Alltså har de gjort valet att deras kunder ska betala dubbelt upp mot vad de egentligen behöver. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Varför man inte borde boka slutstädning hos Skista
Tillbaka
Topp