Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför pistas alla backar efter ett snöfall? Vill majoriteten att de gör det? Eller är det säkerhet-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koste" data-source="post: 97088" data-attributes="member: 15312"><p>Jag såg att det var blandade reaktioner..</p><p></p><p>Alltså min teori stämmer på vissa punkter. Folk vill ha blandad åkning. Och det är ju bra.</p><p></p><p>18 liter i timmen. Ok.</p><p>Jorgos</p><p>1. att man alla dagar pistar alla backar är en service till gästerna, inte alla är goda eller medelgoda åkare som behörskar lössnöåkning och 20-30 cm "fluff" förvandlas på en timme till ,för sämre skidåkare ett helvete.</p><p></p><p>Så om de du säger är sant så är det väl bra att tillgodose alla åkare? Jag bad om 30%, kanske man skulle fråga folk och köra på det? Tex om 85% vill ha pistat dagligen så pistar man 85%.</p><p></p><p>Snö faller inte rakt ner... Det finns ju väderprognoser. Om det blåser mycket så pistar man rubbet.</p><p></p><p></p><p>Ace.. Jag tar inte illa upp.. Men har du blivit tillfrågad någon gång om du vill att 100% ska pistas. Jag tror att en del vill ha det lite puckligt eller slippa manchestern. Och om det bara är 5% som vill ha det så låt dem ha det är min åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koste, post: 97088, member: 15312"] Jag såg att det var blandade reaktioner.. Alltså min teori stämmer på vissa punkter. Folk vill ha blandad åkning. Och det är ju bra. 18 liter i timmen. Ok. Jorgos 1. att man alla dagar pistar alla backar är en service till gästerna, inte alla är goda eller medelgoda åkare som behörskar lössnöåkning och 20-30 cm "fluff" förvandlas på en timme till ,för sämre skidåkare ett helvete. Så om de du säger är sant så är det väl bra att tillgodose alla åkare? Jag bad om 30%, kanske man skulle fråga folk och köra på det? Tex om 85% vill ha pistat dagligen så pistar man 85%. Snö faller inte rakt ner... Det finns ju väderprognoser. Om det blåser mycket så pistar man rubbet. Ace.. Jag tar inte illa upp.. Men har du blivit tillfrågad någon gång om du vill att 100% ska pistas. Jag tror att en del vill ha det lite puckligt eller slippa manchestern. Och om det bara är 5% som vill ha det så låt dem ha det är min åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför pistas alla backar efter ett snöfall? Vill majoriteten att de gör det? Eller är det säkerhet-
Tillbaka
Topp