Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför racecarving om man inte tävlar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 280748" data-attributes="member: 12483"><p>Bäste Peppe! Redan dom gamla grekerna gick i strid i bara mässingen, förutom en liten plåthjälm kanske och ett läderharnesk. Fast det är klart, Rainer spöar ju t o m dom med hästlängder! Min egen mundering väljer jag dock inte att avslöja för menigheten. Hjälm och skydd, ja. Resten classified!.</p><p></p><p>Angående värdet av Race-stock grejor eller ej, ja där kan vi ju diskutera. Mina förra race stock Head SL i WC hade rätt trevliga allroundegenskaper, medan mina nya Fischer är en helt annan affär. Jag har hängt ner kanterna för att få lite normal användarvänlighet i våra vanliga pistfören (is, hårt, sockersnö blandat) men dom är ändå känsliga för vad man gör på dom. I motsats till mina förra Head kan man inte slöåka på dom faktiskt. Hasning är inte att rekommendera, medan aktiv carving med kraftinsats ger oerhört mycket tillbaka. Så länge man orkar d v s. I korta pister passar dom bra. Alpkörning var jobbigt kan jag intyga. </p><p></p><p>I kväll ska det faktiskt testas sonens sprillans Atomic SL 12 (race stock), just hemkomna fr Tyskland. Ska bli intresseant att jämföra.</p><p></p><p>Önskas rapport?</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 280748, member: 12483"] Bäste Peppe! Redan dom gamla grekerna gick i strid i bara mässingen, förutom en liten plåthjälm kanske och ett läderharnesk. Fast det är klart, Rainer spöar ju t o m dom med hästlängder! Min egen mundering väljer jag dock inte att avslöja för menigheten. Hjälm och skydd, ja. Resten classified!. Angående värdet av Race-stock grejor eller ej, ja där kan vi ju diskutera. Mina förra race stock Head SL i WC hade rätt trevliga allroundegenskaper, medan mina nya Fischer är en helt annan affär. Jag har hängt ner kanterna för att få lite normal användarvänlighet i våra vanliga pistfören (is, hårt, sockersnö blandat) men dom är ändå känsliga för vad man gör på dom. I motsats till mina förra Head kan man inte slöåka på dom faktiskt. Hasning är inte att rekommendera, medan aktiv carving med kraftinsats ger oerhört mycket tillbaka. Så länge man orkar d v s. I korta pister passar dom bra. Alpkörning var jobbigt kan jag intyga. I kväll ska det faktiskt testas sonens sprillans Atomic SL 12 (race stock), just hemkomna fr Tyskland. Ska bli intresseant att jämföra. Önskas rapport? /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför racecarving om man inte tävlar?
Tillbaka
Topp