Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1099609" data-attributes="member: 118552"><p>Nu kan det vara så att man har ett ställe i Sälen (eller Warth eller var som helst) och kan ha flera olika par skidor stående, eller så har man inte det och måste kånka runt på eländet och betala flygfrakt etc.</p><p>Jag har ett antal par skidor, från 115 i midja till ett par Völkl P60 som knappt går att mäta midjemåttet på, men jag börjar fundera på att gå över helt till att hyra. Nu har jag också ett par Hendryx funk 177 som fungerar rätt bra både i pist och utanför, även om en del kunniga (MnO) tycker att dessa skidor är rätt kassa i lössnön.</p><p>Men funken är tunga och kräver en insats för att utnyttjas rätt. En insats som med stigande ålder blir alltmer inadekvat för skidans potential, och nu har jag brutit foten också...</p><p>Min lösning för framtiden blir nog att hyra. Det stora problemet med det är att det inte alltid finns ett bra utbud av hyrskidor även om jag tycker att det verkar ha blivit bättre på senare år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1099609, member: 118552"] Nu kan det vara så att man har ett ställe i Sälen (eller Warth eller var som helst) och kan ha flera olika par skidor stående, eller så har man inte det och måste kånka runt på eländet och betala flygfrakt etc. Jag har ett antal par skidor, från 115 i midja till ett par Völkl P60 som knappt går att mäta midjemåttet på, men jag börjar fundera på att gå över helt till att hyra. Nu har jag också ett par Hendryx funk 177 som fungerar rätt bra både i pist och utanför, även om en del kunniga (MnO) tycker att dessa skidor är rätt kassa i lössnön. Men funken är tunga och kräver en insats för att utnyttjas rätt. En insats som med stigande ålder blir alltmer inadekvat för skidans potential, och nu har jag brutit foten också... Min lösning för framtiden blir nog att hyra. Det stora problemet med det är att det inte alltid finns ett bra utbud av hyrskidor även om jag tycker att det verkar ha blivit bättre på senare år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Tillbaka
Topp