Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1099610" data-attributes="member: 83225"><p>Två små saker som verkar ha kommit bort. För det första så väljer iaf jag skida (om jag nu bara ska ha en) utifrån att optimera de bra dagarna. Jag får ju helt enkelt väga hur mkt roligare jag har efter tokdumpen på mina 118-midjor jämfört med hur kul jag skulle ha på en 90-midja i samma före. Sen väger jag in hur mycket jag förlorar på att ha 118-midja i annat före. Och eftersom jag inte upplever att jag tappar så mycket i det övriga föret väljer jag att prioritera de finare dagarna. </p><p></p><p>Sen nummer två är det faktum att jag t.ex. kan ofta uppleva att när jag ställer mig på typ en pistskida ner mot 80mm eller ännu smalare så inser jag att den är betydligt mer lätthanterlig. Men samtidigt blir det nästan tråkigt att kunna peka och åka. Då väljer jag att utmana mig själv med en större och "klumpigare" skida och gläds åt träningen det ger. </p><p></p><p>Nu inser jag att jag talar emot mig själv eftersom jag i en egen tråd letar efter sätt att komplettera fetingarna men här utgår jag ifrån att man bara har en skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1099610, member: 83225"] Två små saker som verkar ha kommit bort. För det första så väljer iaf jag skida (om jag nu bara ska ha en) utifrån att optimera de bra dagarna. Jag får ju helt enkelt väga hur mkt roligare jag har efter tokdumpen på mina 118-midjor jämfört med hur kul jag skulle ha på en 90-midja i samma före. Sen väger jag in hur mycket jag förlorar på att ha 118-midja i annat före. Och eftersom jag inte upplever att jag tappar så mycket i det övriga föret väljer jag att prioritera de finare dagarna. Sen nummer två är det faktum att jag t.ex. kan ofta uppleva att när jag ställer mig på typ en pistskida ner mot 80mm eller ännu smalare så inser jag att den är betydligt mer lätthanterlig. Men samtidigt blir det nästan tråkigt att kunna peka och åka. Då väljer jag att utmana mig själv med en större och "klumpigare" skida och gläds åt träningen det ger. Nu inser jag att jag talar emot mig själv eftersom jag i en egen tråd letar efter sätt att komplettera fetingarna men här utgår jag ifrån att man bara har en skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Tillbaka
Topp