Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1099639" data-attributes="member: 83225"><p>Hm, SUV-liknelsen var väldigt bra. För min egen del skulle jag behöva en relativt liten bil, säg max en Golf ca 90% av tiden men jag kör en XC60. Varför? Jo för att när jag väl åker långresor, tex till fjällen, är det förbaskat bekvämt och om det dessutom är drevsnö på vägen och folk kör i diket är det jäkligt skönt med fyrhjulsdrift också. Så man kan säga att jag 90% av tiden släpar runt på för mycket bil med massa onödiga features och att jag där skulle klara mig bättre med en annan bil. Jag väljer dock att ha en suboptimal bil den tiden för att ha en optimal bil de där 10%, just för att de 10% är viktigare för mig. Det är precis samma med för breda skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1099639, member: 83225"] Hm, SUV-liknelsen var väldigt bra. För min egen del skulle jag behöva en relativt liten bil, säg max en Golf ca 90% av tiden men jag kör en XC60. Varför? Jo för att när jag väl åker långresor, tex till fjällen, är det förbaskat bekvämt och om det dessutom är drevsnö på vägen och folk kör i diket är det jäkligt skönt med fyrhjulsdrift också. Så man kan säga att jag 90% av tiden släpar runt på för mycket bil med massa onödiga features och att jag där skulle klara mig bättre med en annan bil. Jag väljer dock att ha en suboptimal bil den tiden för att ha en optimal bil de där 10%, just för att de 10% är viktigare för mig. Det är precis samma med för breda skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Tillbaka
Topp