Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1099693" data-attributes="member: 144956"><p>Kul tråd. Jag har trist på jobbet så här kommer lite helt osorterade tankar.</p><p></p><p>Tillbaka till ursprungsfrågan så tror jag att men jag dela ner svaret i 3 olika bidrag som i och för sig hänger ihop något kletigt sätt.</p><p></p><p>1) Nuvarande marknads norm, coolhetsfaktor mm</p><p>2) Prestanda vid olika tillfällen</p><p>3) Vad är roligt?</p><p></p><p>Beroende på person blandas ovanstående lite olika. Själv anser jag att den som har roligast vinner då det är rekreation vi pratar om. Om det betyder att sitta på afterskin med en öl eller att smiska manchester kl 8 på morgonen med FIS skidor… Det är bra att man tycker olika för annars skulle det alltigt vara överjävligt trångt där jag vill vara just idag.</p><p></p><p>Tänk vad trist med följande konversation på skidbutiken.</p><p>- Jag skulle vilja har ett par bra skidor</p><p>- Vi har Superduper3000grafenadmatiumXXXTICqx3 för de är bäst.</p><p>- Men jag vill tura är du säker på att de funkar..</p><p>- 3 oberoende tyska, franska och österrikiska institut har kommit fram till att en midja på 87.1234mm är den optimala allmountain skidan för den avancerade åkaren.</p><p>- Men är dom kul då?</p><p>- Det är väl helt ointressant. De är bäst.</p><p>- ….</p><p></p><p>Sidonot</p><p>45 årig "gubbe" som har två par skidor (ett par breda med kingpins och ett par 83mm pistskidor) och föredrar (oftast) 1 bra åk i skogen än 10 i pisten. Samt att lördagens puder i Gränsen var nästan bättre än _ _ _.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1099693, member: 144956"] Kul tråd. Jag har trist på jobbet så här kommer lite helt osorterade tankar. Tillbaka till ursprungsfrågan så tror jag att men jag dela ner svaret i 3 olika bidrag som i och för sig hänger ihop något kletigt sätt. 1) Nuvarande marknads norm, coolhetsfaktor mm 2) Prestanda vid olika tillfällen 3) Vad är roligt? Beroende på person blandas ovanstående lite olika. Själv anser jag att den som har roligast vinner då det är rekreation vi pratar om. Om det betyder att sitta på afterskin med en öl eller att smiska manchester kl 8 på morgonen med FIS skidor… Det är bra att man tycker olika för annars skulle det alltigt vara överjävligt trångt där jag vill vara just idag. Tänk vad trist med följande konversation på skidbutiken. - Jag skulle vilja har ett par bra skidor - Vi har Superduper3000grafenadmatiumXXXTICqx3 för de är bäst. - Men jag vill tura är du säker på att de funkar.. - 3 oberoende tyska, franska och österrikiska institut har kommit fram till att en midja på 87.1234mm är den optimala allmountain skidan för den avancerade åkaren. - Men är dom kul då? - Det är väl helt ointressant. De är bäst. - …. Sidonot 45 årig "gubbe" som har två par skidor (ett par breda med kingpins och ett par 83mm pistskidor) och föredrar (oftast) 1 bra åk i skogen än 10 i pisten. Samt att lördagens puder i Gränsen var nästan bättre än _ _ _. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Tillbaka
Topp