Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1099711" data-attributes="member: 102471"><p>Lite som</p><p> [USER=13863]@mountain_man[/USER] säger. Allt var inte bättre för. Jag har allt från FIS-SL skidor, GS skidor till den bredaste med 132 mm i midjan. Jag använder det jag behöver. Och som sagt Scream var sjukt bred när den kom. För att inte tala om Ross XXX. </p><p></p><p>Har även sett en säsong i alperna där säsongarna köpte pistskidor för det var en katastrofvinter och de med breda skidor gick och svor en hel säsong nästan eller hur</p><p> [USER=32948]@nojlas[/USER]? </p><p></p><p>Om man kollar i alperna igen så kör de flesta som konstateras tidigar här på smala skidor och de gör det sjukt bra i offpisten oxå. Om jag bodde i Sverige och bara skulle ha en skida för åkning i Sverige så skulle den nog aldrig vara bredare än 80 mm om jag inte bara åkte i gränsen/kittelfjäll. Men nu kommer det aldrig hända att jag bara har en skida verkar det som.</p><p></p><p></p><p>Jäklar vad massa strunt och upprepningar detta blev. </p><p></p><p>Vad vill jag säga? </p><p></p><p>Att de flesta skulle behöva gå i skidskola och lära sig att carva riktigt på pistskidor och sedan taga med sig detta på bredare skidor kan vara detvjag egentligen ville komma till tror jag..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1099711, member: 102471"] Lite som [USER=13863]@mountain_man[/USER] säger. Allt var inte bättre för. Jag har allt från FIS-SL skidor, GS skidor till den bredaste med 132 mm i midjan. Jag använder det jag behöver. Och som sagt Scream var sjukt bred när den kom. För att inte tala om Ross XXX. Har även sett en säsong i alperna där säsongarna köpte pistskidor för det var en katastrofvinter och de med breda skidor gick och svor en hel säsong nästan eller hur [USER=32948]@nojlas[/USER]? Om man kollar i alperna igen så kör de flesta som konstateras tidigar här på smala skidor och de gör det sjukt bra i offpisten oxå. Om jag bodde i Sverige och bara skulle ha en skida för åkning i Sverige så skulle den nog aldrig vara bredare än 80 mm om jag inte bara åkte i gränsen/kittelfjäll. Men nu kommer det aldrig hända att jag bara har en skida verkar det som. Jäklar vad massa strunt och upprepningar detta blev. Vad vill jag säga? Att de flesta skulle behöva gå i skidskola och lära sig att carva riktigt på pistskidor och sedan taga med sig detta på bredare skidor kan vara detvjag egentligen ville komma till tror jag.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför så breda skidor?
Tillbaka
Topp