Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så korta brädor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 826522" data-attributes="member: 92637"><p>Handlar väl lite om personlig preferens och vad man åker för något också? 147 är skoj att köra på och funkar bra med mina 100kg, så länge jag inte är offpist. Runt 155 är dock roligare på allt sätt och vis.</p><p></p><p>Med dagens alla tekniker så är det nog jävligt svårt att avgöra brädlängd efter vikt. Jag har förut funderat på varför vikten ska spela sådan stor roll eftersom flexet är så annorlunda på olika brädor.</p><p></p><p>Hursom, jag tror på en hyffsad längd på brädan så att man kan stå hyffsat brett utan att få en stenhård flex utanför bindningarna och en onaturlig flex mellan bindningarna. Som sagt, med dagens tekniker är det nog svårt att säga centimetrar hit och dit eftersom flex, brädlängd, cambertekniker, vikt, benlängd och hur det känns spelar in. Det gamla "strax under hakan" torde dock vara något att utgå från.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 826522, member: 92637"] Handlar väl lite om personlig preferens och vad man åker för något också? 147 är skoj att köra på och funkar bra med mina 100kg, så länge jag inte är offpist. Runt 155 är dock roligare på allt sätt och vis. Med dagens alla tekniker så är det nog jävligt svårt att avgöra brädlängd efter vikt. Jag har förut funderat på varför vikten ska spela sådan stor roll eftersom flexet är så annorlunda på olika brädor. Hursom, jag tror på en hyffsad längd på brädan så att man kan stå hyffsat brett utan att få en stenhård flex utanför bindningarna och en onaturlig flex mellan bindningarna. Som sagt, med dagens tekniker är det nog svårt att säga centimetrar hit och dit eftersom flex, brädlängd, cambertekniker, vikt, benlängd och hur det känns spelar in. Det gamla "strax under hakan" torde dock vara något att utgå från. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så korta brädor?
Tillbaka
Topp