Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så korta brädor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 826917" data-attributes="member: 66286"><p>Jag tror de korta längderna beror på att återförsäljarna inte vågar ta in något som kanske inte säljer. Det finns ju bevisligen långa brädor hos tillverkarna men ingen tar in det i ordinarie sortiment. Men eftersom återförsäljarna bara har korta brädor så köper folk korta brädor, alltså minskar efterfrågan på långa brädor och så vidare och så vidare... Så det är nog mycket enklare att kränga korta brädor eftersom återförsäljare riktar sig mycket, anser jag, till förstagångsköpare. Vi som har lite koll på brädlängder vet ju var vi kan köpa långa brädor också.</p><p></p><p>Sen hur bra en kort rockerbräda är kontra en lång i puder vetifan. Jag har svårt att se hur en anpassat flex kan ersätta 2 dm extra bäryta. Samtidigt så funkar ju ekvationen så att en kort bräda kan du, såvida det inte har snöat episkt mycket, ta ut offpist och det funkar hyggligt. En 180cm puderkanon är ju i princip värdelös om det inte är just episkt puder.</p><p></p><p>Så jag kör på 166cm (Jag är 186cm, 1 deciton) och tycker det är en bra allround</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 826917, member: 66286"] Jag tror de korta längderna beror på att återförsäljarna inte vågar ta in något som kanske inte säljer. Det finns ju bevisligen långa brädor hos tillverkarna men ingen tar in det i ordinarie sortiment. Men eftersom återförsäljarna bara har korta brädor så köper folk korta brädor, alltså minskar efterfrågan på långa brädor och så vidare och så vidare... Så det är nog mycket enklare att kränga korta brädor eftersom återförsäljare riktar sig mycket, anser jag, till förstagångsköpare. Vi som har lite koll på brädlängder vet ju var vi kan köpa långa brädor också. Sen hur bra en kort rockerbräda är kontra en lång i puder vetifan. Jag har svårt att se hur en anpassat flex kan ersätta 2 dm extra bäryta. Samtidigt så funkar ju ekvationen så att en kort bräda kan du, såvida det inte har snöat episkt mycket, ta ut offpist och det funkar hyggligt. En 180cm puderkanon är ju i princip värdelös om det inte är just episkt puder. Så jag kör på 166cm (Jag är 186cm, 1 deciton) och tycker det är en bra allround [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så korta brädor?
Tillbaka
Topp