Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så långa brädor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrFles" data-source="post: 401913" data-attributes="member: 46079"><p>Tja tja!</p><p></p><p>Du verkar ha samma problem som mig. Har åkt bräda sen -94 och det är inte sig likt direkt. Första brädan jag hade va en nästan helplatt Oxygen som va en 146 lång typ. Sedan blev det en extrem-bräda på 162 som va hur bra som helst. Tillägg, jag är 190 på 90 pannor. Gjorde säsong i Chamonix för 3 år sen och blev idiot-förklarad. Fixade då en Burton Baron ES på 162, fett nice och skön men kände ändå att något fattades. Är nu tillbaka i Meckat denna säsong också och det första jag gjorde var att köpa en Burton Triumph på 173. Testade och jämförde dessa och det va som natt och dag. Numera ligger 162 brädan på hyllan och kör 173 till ALLT!</p><p></p><p>Jag skulle nog inte köra på en 157 Custom bräda för det du vill använda den till, satsa på en styvare och lite längre, 165+ i dion längd/vikt-klass skulle jag säga. Cartel-bindningarna är sköna som satan (kör själv på Burton P1 nu). Som tidigare inlägg säger så ger längre och styvare bräda mer stabil åkning i pist som offpist, och självklart så är det lättare och surfa puder med mera bäryta. Om du nu vill åka parken i Trysil eller nåt och dra Lincoln 720 och snurra 7000 varv som alla jibbers gör är det en helt annan sak.</p><p></p><p>Om du nu är helt osäker satsa på att dra till sälen/åre/trysil eller nåt annat i sverige på test-veckorna, då kan du testa dig fram hel vilt, visst du får intre mycket puder, men känner grym skillnad i pisten. Eller kom till Chamonix så kan du testabrädor helt gratis på Zero-G.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Över och ut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrFles, post: 401913, member: 46079"] Tja tja! Du verkar ha samma problem som mig. Har åkt bräda sen -94 och det är inte sig likt direkt. Första brädan jag hade va en nästan helplatt Oxygen som va en 146 lång typ. Sedan blev det en extrem-bräda på 162 som va hur bra som helst. Tillägg, jag är 190 på 90 pannor. Gjorde säsong i Chamonix för 3 år sen och blev idiot-förklarad. Fixade då en Burton Baron ES på 162, fett nice och skön men kände ändå att något fattades. Är nu tillbaka i Meckat denna säsong också och det första jag gjorde var att köpa en Burton Triumph på 173. Testade och jämförde dessa och det va som natt och dag. Numera ligger 162 brädan på hyllan och kör 173 till ALLT! Jag skulle nog inte köra på en 157 Custom bräda för det du vill använda den till, satsa på en styvare och lite längre, 165+ i dion längd/vikt-klass skulle jag säga. Cartel-bindningarna är sköna som satan (kör själv på Burton P1 nu). Som tidigare inlägg säger så ger längre och styvare bräda mer stabil åkning i pist som offpist, och självklart så är det lättare och surfa puder med mera bäryta. Om du nu vill åka parken i Trysil eller nåt och dra Lincoln 720 och snurra 7000 varv som alla jibbers gör är det en helt annan sak. Om du nu är helt osäker satsa på att dra till sälen/åre/trysil eller nåt annat i sverige på test-veckorna, då kan du testa dig fram hel vilt, visst du får intre mycket puder, men känner grym skillnad i pisten. Eller kom till Chamonix så kan du testabrädor helt gratis på Zero-G. Lycka till! Över och ut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varför så långa brädor?
Tillbaka
Topp