Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 938167" data-attributes="member: 89967"><p>Hej,</p><p></p><p>Min trådrubrik är inte nedlåtande menad, men jag har länge funderat på vad som är skälet att unga människor lägger en eller ett par säsonger på ett ställe som Sälen. Jag har funderat en del, men inte kommit på något som Sälen kan tänkas vara bättre på än andra skidorter utom möjligtvis uppstart inför Vasaloppet (om det är snö).</p><p></p><p>Här är faktorerna och mina tankar kring dem:</p><p></p><p>-<strong>Snötillgång</strong>. Definitivt inte bäst i Sälen.</p><p></p><p>- <strong>Alpin skidåkning</strong>. Ja inte är det därför man säsongar just i Sälen.</p><p></p><p>- <strong>Längdskidåkning</strong>. Sämre koll här men så länge det är snö borde Sälen fungera lika bra som någon annan plats.</p><p></p><p>- <strong>Fest & Afterski</strong>. Gillar man att festa med Svenne Banan och Konferens Kalle är nog Sälen rätt plats, men både Åre och väl valda Alporter har ju mycket bättre fest för att inte tala om afterski, dessutom med betydligt mer varierande festfolk.</p><p></p><p>- <strong>Lön</strong>. Jag har inte hört talas om några fantasilöner, men det skulle ju kunna vara en förklaring.</p><p></p><p>- <strong>Jobb</strong>. Tar folk säsongsjobb i Sälen för att de inte får jobb på någon ort med bättre skidåkning?</p><p></p><p>- <strong>Sammanhållning</strong>. En klassiker som man hör av många. Hade varit intressant att höra vad som gjorde kulturen i Sälen så speciell i denna faktor att den urskiljde sig ifrån ex. Åre eller Hemsedal. Min teori är dock snarare att "det är alltid bäst där jag själv är"-syndromet ligger bakom.</p><p></p><p>- <strong>Lurade</strong>. Blir folk lurade eller vilseledda av kompisar och bekanta till att Säsonga just i Sälen och tänker därför inte över andra alternativ?</p><p></p><p></p><p>Någon som har några idéer om hur det egentligen ligger till?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 938167, member: 89967"] Hej, Min trådrubrik är inte nedlåtande menad, men jag har länge funderat på vad som är skälet att unga människor lägger en eller ett par säsonger på ett ställe som Sälen. Jag har funderat en del, men inte kommit på något som Sälen kan tänkas vara bättre på än andra skidorter utom möjligtvis uppstart inför Vasaloppet (om det är snö). Här är faktorerna och mina tankar kring dem: -[b]Snötillgång[/b]. Definitivt inte bäst i Sälen. - [b]Alpin skidåkning[/b]. Ja inte är det därför man säsongar just i Sälen. - [b]Längdskidåkning[/b]. Sämre koll här men så länge det är snö borde Sälen fungera lika bra som någon annan plats. - [b]Fest & Afterski[/b]. Gillar man att festa med Svenne Banan och Konferens Kalle är nog Sälen rätt plats, men både Åre och väl valda Alporter har ju mycket bättre fest för att inte tala om afterski, dessutom med betydligt mer varierande festfolk. - [b]Lön[/b]. Jag har inte hört talas om några fantasilöner, men det skulle ju kunna vara en förklaring. - [b]Jobb[/b]. Tar folk säsongsjobb i Sälen för att de inte får jobb på någon ort med bättre skidåkning? - [b]Sammanhållning[/b]. En klassiker som man hör av många. Hade varit intressant att höra vad som gjorde kulturen i Sälen så speciell i denna faktor att den urskiljde sig ifrån ex. Åre eller Hemsedal. Min teori är dock snarare att "det är alltid bäst där jag själv är"-syndromet ligger bakom. - [b]Lurade[/b]. Blir folk lurade eller vilseledda av kompisar och bekanta till att Säsonga just i Sälen och tänker därför inte över andra alternativ? Någon som har några idéer om hur det egentligen ligger till? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Tillbaka
Topp