Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 938181" data-attributes="member: 89967"><p>Jag håller i huvudsak med dig i första stycket. När jag läser din text låter det dock som att folk som säsongar i Sälen tar ett beslut utan att skaffa sig särskilt mycket information om alternativ, vilket känns rimligt. Dessutom snöar det knappast lika mycket i Sälen som i Alperna, Kanada, Japan osv, så bara detta skulle ju kunna göra att man åkte någon annan stans. Alla vill väl ha snö att åka på?</p><p></p><p>Och nej, jag tycker inte det är intressant att diskutera detta på just detta sätt om alla andra skidorter. Någonstans går det en gräns där man börjar fundera kring varför vissa skidberg väljs framför andra. Dessutom tror jag att rörande de flesta andra stora orter att folk kan säga precis varför de åkt just dit och gjort säsong. Med förklaringar som: Lätttillgänglig offpist från liften i kombination med lite folk och riklig snötillgång. Eller typ: smalast korridorer i världen och massa svenska 18 åringar som gillar att ligga med folk som åker smala korridorer.</p><p></p><p>Hade gärna hört lite olika sådana "lines" från folk som säsongade i Sälen. Och Nej, jag säger absolut inte att det inte skulle finnas bra sådana lines. Jag kan bara inte komma på dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 938181, member: 89967"] Jag håller i huvudsak med dig i första stycket. När jag läser din text låter det dock som att folk som säsongar i Sälen tar ett beslut utan att skaffa sig särskilt mycket information om alternativ, vilket känns rimligt. Dessutom snöar det knappast lika mycket i Sälen som i Alperna, Kanada, Japan osv, så bara detta skulle ju kunna göra att man åkte någon annan stans. Alla vill väl ha snö att åka på? Och nej, jag tycker inte det är intressant att diskutera detta på just detta sätt om alla andra skidorter. Någonstans går det en gräns där man börjar fundera kring varför vissa skidberg väljs framför andra. Dessutom tror jag att rörande de flesta andra stora orter att folk kan säga precis varför de åkt just dit och gjort säsong. Med förklaringar som: Lätttillgänglig offpist från liften i kombination med lite folk och riklig snötillgång. Eller typ: smalast korridorer i världen och massa svenska 18 åringar som gillar att ligga med folk som åker smala korridorer. Hade gärna hört lite olika sådana "lines" från folk som säsongade i Sälen. Och Nej, jag säger absolut inte att det inte skulle finnas bra sådana lines. Jag kan bara inte komma på dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Tillbaka
Topp