Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FilleJ" data-source="post: 938442" data-attributes="member: 53905"><p>Du suger på att vara subjektiv och på mig känns det som att du tror att alla är ute efter det perfekt puder-åket på morgonen. Men så är ju självklart inte fallet. Jag skulle hellre jobba i Sälen än i Åre för att det är skönare folk enligt min åsikt och jag gillar att filma parkskidåkning. Men det du har missat är att många som är i sälen inte är puderfreaks eller folk som vill vara på en större anläggning. För många är Sälen skit bra för att dom vill ha en säsong där dom får åka lite skidor och kanske utvecklas från att inte ha varit så duktiga, samt ha nära hem om man bor i mellansverige. </p><p></p><p>Att du sen inte tycker att det är klokt har ju inget med det faktiska alternativet att göra som passa väldigt mycket folk. Precis som en annan kille skriver så är det heller inte alla som har råd att åka utomlands och göra säsong och det är väldigt mycket svårare.</p><p></p><p>Men du verkar inte kunna se ur andra perspektiv och se att folk inte tänker på samma sett eller har samma krav som dig på skidåkningen. Självklart är det för många som du säger mycket bättre att åka till Usa eller alperna osv. Men för många andra så är det helt enkelt inte värt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FilleJ, post: 938442, member: 53905"] Du suger på att vara subjektiv och på mig känns det som att du tror att alla är ute efter det perfekt puder-åket på morgonen. Men så är ju självklart inte fallet. Jag skulle hellre jobba i Sälen än i Åre för att det är skönare folk enligt min åsikt och jag gillar att filma parkskidåkning. Men det du har missat är att många som är i sälen inte är puderfreaks eller folk som vill vara på en större anläggning. För många är Sälen skit bra för att dom vill ha en säsong där dom får åka lite skidor och kanske utvecklas från att inte ha varit så duktiga, samt ha nära hem om man bor i mellansverige. Att du sen inte tycker att det är klokt har ju inget med det faktiska alternativet att göra som passa väldigt mycket folk. Precis som en annan kille skriver så är det heller inte alla som har råd att åka utomlands och göra säsong och det är väldigt mycket svårare. Men du verkar inte kunna se ur andra perspektiv och se att folk inte tänker på samma sett eller har samma krav som dig på skidåkningen. Självklart är det för många som du säger mycket bättre att åka till Usa eller alperna osv. Men för många andra så är det helt enkelt inte värt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Tillbaka
Topp