Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 938660" data-attributes="member: 89967"><p>Skulle mycket väl kunna vara så att Sälen hade de bästa Skidlärar-utbildarna. Jag har inget att styrka det med, mer än att det borde vara den största och mest givande (ekonomiskt) marknaden för duktiga skidlärare i Sverige (norden?). Dock har jag några ytligt bekanta som arbetat och utbildats som skidlärare i Sälen och de är snarast i bottenskiktet av folk jag åkt skidor med genom åren, även i pist med pisträsers. Antar dock att dessa endast undervisar barn och agerar lika mycket dagis som skidlärare.</p><p></p><p>Sen kan man ju diskutera i hur stor utsträckning man kan utbildas till att bli skidlärare. I grunden måste man ju ha förutsättningarna för att bli en duktig skidåkare, något som inte utbildning kan ge. Min erfaranhet är också som du är inne lite på Carled, att av de bästa skidåkarna man känner och stött på genom åren är det rätt få som är/blir skidlärare. De duktiga åkarna tenderar just som du säger att välja att åka mer fritt och arbeta med annat. Nu vill jag inte få massa skidlärare på mig här, jag vet att det finns ett gäng riktigt duktiga skidlärare också och ni gör imånga fall superjobb. Dock vet ni som jag att alla era kollegor inte är lika vassa. Nu är vi långt off topic, men ändå!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 938660, member: 89967"] Skulle mycket väl kunna vara så att Sälen hade de bästa Skidlärar-utbildarna. Jag har inget att styrka det med, mer än att det borde vara den största och mest givande (ekonomiskt) marknaden för duktiga skidlärare i Sverige (norden?). Dock har jag några ytligt bekanta som arbetat och utbildats som skidlärare i Sälen och de är snarast i bottenskiktet av folk jag åkt skidor med genom åren, även i pist med pisträsers. Antar dock att dessa endast undervisar barn och agerar lika mycket dagis som skidlärare. Sen kan man ju diskutera i hur stor utsträckning man kan utbildas till att bli skidlärare. I grunden måste man ju ha förutsättningarna för att bli en duktig skidåkare, något som inte utbildning kan ge. Min erfaranhet är också som du är inne lite på Carled, att av de bästa skidåkarna man känner och stött på genom åren är det rätt få som är/blir skidlärare. De duktiga åkarna tenderar just som du säger att välja att åka mer fritt och arbeta med annat. Nu vill jag inte få massa skidlärare på mig här, jag vet att det finns ett gäng riktigt duktiga skidlärare också och ni gör imånga fall superjobb. Dock vet ni som jag att alla era kollegor inte är lika vassa. Nu är vi långt off topic, men ändå! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Varför säsongar man i Sälen?
Tillbaka
Topp