Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför skita i Conrad?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 437618" data-attributes="member: 43586"><p>Jag var på din sida innan Felix och tyckte precis som du. Om nu inte svenska butiker kunde hålla samma priser som Conrad så hade marknadsekonomin och EU:s fria handel talat. Och visst är det så, det ÄR billigare inköpspriser på conrad. Och det med marginal.</p><p></p><p>Problemet uppstår när något händer, du behöver reklamera eller om det är något annat fel. Istället för att kontakta din lokala butik där du istället skulle köpt skidan behövs nu ett helt företag för att lösa ärendet. Detta själ mycket tid (tid är pengar som bekant) och behöver inte alltid bli billigt.</p><p></p><p>2 exempel själv. Bindning som gick sönder, omfattades inte av garantin enligt Conrad så jag skulle få bekosta frakten själv om dom skulle ta sig en titt / skicka dem vidare till tillverkaren. Att skicka paket som privatperson over seas, där paketet är tungt eller skrymmande, är dyrt. Fick en fair deal på ett par nya bindningar istället, ok for me.</p><p></p><p>Andra exemplet gäller en knäckt skida, hela historien går att lösa i denna tråden: <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=46672." target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=46672.</a> Nu löste det sig genom att jag fick köpa ett par nya skidor till bra pris. Men ändå, det har kostat mig tid och pengar som tusan..</p><p></p><p>Min erfarenhet efter 4 köp från Conrad är alltså, det blir billigare och trevligare i längden att handla i Sverige lokalt. </p><p></p><p>Så, efter detta köpet så har jag lovat mig själv att aldrig handla där fler gånger. Bara lokalt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 437618, member: 43586"] Jag var på din sida innan Felix och tyckte precis som du. Om nu inte svenska butiker kunde hålla samma priser som Conrad så hade marknadsekonomin och EU:s fria handel talat. Och visst är det så, det ÄR billigare inköpspriser på conrad. Och det med marginal. Problemet uppstår när något händer, du behöver reklamera eller om det är något annat fel. Istället för att kontakta din lokala butik där du istället skulle köpt skidan behövs nu ett helt företag för att lösa ärendet. Detta själ mycket tid (tid är pengar som bekant) och behöver inte alltid bli billigt. 2 exempel själv. Bindning som gick sönder, omfattades inte av garantin enligt Conrad så jag skulle få bekosta frakten själv om dom skulle ta sig en titt / skicka dem vidare till tillverkaren. Att skicka paket som privatperson over seas, där paketet är tungt eller skrymmande, är dyrt. Fick en fair deal på ett par nya bindningar istället, ok for me. Andra exemplet gäller en knäckt skida, hela historien går att lösa i denna tråden: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=46672.[/URL] Nu löste det sig genom att jag fick köpa ett par nya skidor till bra pris. Men ändå, det har kostat mig tid och pengar som tusan.. Min erfarenhet efter 4 köp från Conrad är alltså, det blir billigare och trevligare i längden att handla i Sverige lokalt. Så, efter detta köpet så har jag lovat mig själv att aldrig handla där fler gånger. Bara lokalt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför skita i Conrad?
Tillbaka
Topp